Medierea reesalonarii datoriilor la banca

 

Din cauza diferitelor conjuncturi economice, tot mai multi romani sunt indexati de catre diferite institutii financiare ca figurand cu rate restante in urma contractarii unor imprumuturi finaciare. Delasarea datornicilor nu poate prevesti lucruri bune pentru ca dupa mai mult sau mai putin timp, bancile se vor indrepta cu pasi repezi si siguri catre debitori, incercand prin orice mijloace legale recuperarea datoriilor. Acest proces genereaza, la randul lui, acumularea altor sume de bani suplimentare dar necesare, acestea fiind puse pe seama datornicului.

mediere remitere datorieMediatorul, prin mediere si negociere, poate obtine pentru client si banca, reesalonarea ratelor

In cazul in care clientul doreste reesalonarea ratelor, pentru o anumita perioada se poate adresa mediatorului. Acesta, va adresa o invitatie bancii sau institutiei finaciare non-bancare, urmand a stbili o intanire in care sa abordeze detaliat, alaturi de client, problemele ivite. Din experienta acumulata am observat flexibilitatea bancii in abordarea si solutionarea acestor probleme, stiut fiind faptul ca, din ratiuni finaciar-economice, nu doresc neaparat sa se foloseasca de instrumentele legale pe care le au la dispozitie ci, mai degraba, prefera sa tina clientul aproape astfel incat imprumutul pe care l-au acordat, sa fie acoperit in totalitate, alaturi de comisioanele si dobanda aferenta.

Tot din experienta putem afirma ca trimiterea invitatiilor la mediere prin intermediul postei sau a curierului rapid, nu constitue un atu in rezolvarea litigiului cat il reprezinta prezenta fizica a mediatorului, alaturi de client, in biroul ofiterului de credit al bancii ori a persoanei imputernicita sa decida in cazul intarzierilor sau reesalonarilor ratelor bancare.

Trebuie cunoscut faptul ca in cadrul acelorasi negocieri cu banca, se poate obtine o intrerupere temporara a achitarii ratelor lunare sau reesalonarea intregului credit contractat. Deasemenea, mediatorul, fiind expert in negociere si comunicare, poate identifica cai si modalitati uneori neconventionale, care sa ajute clientul sau sa depaseasca o perioada nu tocmai propice din punct de vedere finaciar.

Prezenta mediatorului la masa negocierii cu banca, confera oarecum o liniste si siguranta clientului, si asta nu pentru ca ar avea mediatorul de partea lui (mediatorul este prin excelenta neutru si impartial) dar ar simti o desfasurare de forte cel putin egala si, evident, care sa lucreze in beneficiul lui.

Bancile au facut primul pas catre medierea clientilor lor

Observand beneficiile Institutiei Medierii in relatia cu clientii care intampina dificultati temporare de plata, bancile au decis sa angajeze mediatori specializati pe profilul bancar sau sa incheie contracte de colaborare cu mediatorii autorizati. Mai mult, in etapele de pregatire si specializare a propriilor angajati, bancile au solicitat mediatorilor cu experienta sustinerea unor expozeuri detaliate, capabile sa faca cunoscuta in randul angajatilor aceasta modalitate facila dar totodata atat de utila in rezolvarea conflictelor care se nasc in momentul intarzierii sau stoparii, din diferite motive, a ratelor lunare.

Citeste mai departe pe mediatorbaiamare.wordpress.com

Cuvinte cheie: , , , ,

 

2 comentarii

  1. Dan Sarboiu spune:

    In teorie este perfect, cu scuze ca sunt asa de direct, realitatea este cu totul alta. Bancile nu folosesc aceasta modalitate de lichidizare a imobilizarilor. Conservatorismul si imobilismul sistemului dat atat de legi si norme, emise de catre reglementator cat si de reglementarile interne ale fiecarei banci, fac aproape imposibila aceasta abordare. Pana cand institutiile bancare nu si vor organiza un compartiment/departament/directie, care sa se ocupe cu aceasta modalitate de recuperare ( mediul bancar este reglementat pana la nivel de ,,cluster,, la care se adauga multitudinea de verigi existente intre fenomen si decizie), medierea nu si va gasi locul in acest domeniu, care la acest moment este ultranecesara. Ar fi totusi o solutie – atitudine pro business si open mind (atitudine receptiva) la nivel decizional, in ceea ce priveste eficientizarea lichidizarii imobilizarilor.

  2. Madalina spune:

    Buna Dan,

    Înțeleg ca ai avut un Eșec intr-o astfel de încercare? Care crezi ca au fost motivele esecului si ce ar trebui sa facem mai bine, in acest sens, noi mediatorii?

    Multumesc.

Adaugă părerea ta


 

Distribuie