Cat va incasa statul din taxa pe constructii speciale?

 

Cele mai afectate 25 de companii vor varsa la bugetul statului 1,1 miliarde de lei pentru „taxa pe stâlp”, de doua ori mai mult decât estimarile Guvernului privind impactul total al masurii. Normele metodologice pentru aplicarea noului impozit se lasa în continuare asteptate, spre nemultumirea mediului privat care îsi poate doar estima cheltuielile suplimentare, dar si a agricultorilor care nu stiu daca statul le va taxa sistemele de irigatii sau de canal. Între cele mai afectate companii sunt Hidroelectrica, Transelectrica, Nuclearelectrica, Petrom si Transgaz. Deocamdata, Guvernul lucreaza la normele metodologice luând în calcul si introducerea unor exceptii care în ordonanta în vigoare nu exista.

stalpiCompaniile trebuie sa plateasca pâna pe 25 mai prima transa a impozitului de 1,5% pe constructiile speciale din portofolii, însa Guvernul lucreaza înca la normele metodologice dupa care ar urma sa fie calculata asa-numita „taxa de stâlp”. Suma exacta pe care o va încasa statul din aceasta noua taxa impusa pentru a echilibra bugetul pe 2014 depinde de aceste norme în care ar putea sa fie prevazute anumite exceptii, spre exemplu pentru companiile din zona telecom sau pentru fermieri.

Din primele calcule ale Guvernului, cele care figureaza în raportul privind bugetul pe anul în curs, statul ar urma sa încaseze din „taxa pe stâlp” în jur de 488 de milioane de lei, echivalentul a circa 110 milioane de euro.

Cu toate acestea, un „task-force de fiscalitate”, structura care a analizat în ultimele luni detaliile privind aplicarea masurii si din care fac parte atât membri ai executivului, cât si reprezentanti ai mediului privat, a ajuns la concluzia ca, în forma actuala, statul ar încasa doar de la cele mai afectate 25 de companii în jur de 1,1 miliarde de lei, echivalentul a peste 247 de milioane de euro, a precizat pentru gândul Ionel Blanculescu, consilier onorific al premierului Victor Ponta.

Practic, daca statul ar impozita toate structurile mentionate în ordonanta de urgenta privind introducerea acestei taxe, doar impozitele datorate de cele mai afectate 25 de companii ar fi de doua ori mai mare decât calculele pe care a fost fundamentat bugetul. Sumele suplimentare ar putea compensa chiar, spre exemplu, banii pe care executivul intentioneaza sa-i returneze transportatorilor, cei patru eurocenti din sapte pe litrul de motorina. Înapoierea unei parti a accizei suplimentare care a intrat în vigoare la 1 aprilie are un impact de circa 353 de milioane de lei (80 de milioane de euro), potrivit ministrului Finantelor, Ioana Petrescu.

Citeste mai departe pe gandul.info

Cuvinte cheie: , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie