Regulamentul de organizare si functionare a Autoritatii Nationale pentru Cetatenie a fost aprobat
In Monitorul Oficial nr. 212 din 25 martie 2014 a fost publicat Ordinul nr. 745/C/2014 al ministrului Justitiei privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Autoritatii Nationale pentru Cetatenie.
In cadrul Regulamentului de organizare si functionare a Autoritatii Nationale pentru Cetatenie se arata:
Autoritatea Nationala pentru Cetatenie se organizeaza si functioneaza ca institutie publica de interes national, cu personalitate juridica, in subordinea Ministerului Justitiei, finantata integral de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Justitiei.
Autoritatea Nationala pentru Cetatenie are autonomie functionala si de decizie.
Autoritatea Nationala pentru Cetatenie dispune de un aparat administrativ propriu, organizat la nivel de directii, servicii, birouri si birouri teritoriale.
Organigrama, regulamentul de organizare si functionare si statul de functii ale Autoritatii Nationale pentru Cetatenie se aproba prin ordin al ministrului justitiei.
Repartizarea personalului in cadrul structurilor organizatorice stabilite prin organigrama se aproba prin ordin al presedintelui Autoritatii Nationale pentru Cetatenie.
Autoritatea Nationala pentru Cetatenie are sediul in municipiul Bucuresti, str. Smardan nr. 3, sectorul 3. Schimbarea sediului se poate realiza prin ordin al ministrului justitiei.
La nivel teritorial, in subordinea Autoritatii Nationale pentru Cetatenie functioneaza birouri teritoriale a caror infiintare si desfiintare este propusa ministrului justitiei de catre presedintele Autoritatii Nationale pentru Cetatenie.
Scopul, functiile si atributiile Autoritatii Nationale pentru Cetatenie
Autoritatea Nationala pentru Cetatenie asigura aplicarea procedurii legale de acordare, redobandire, renuntare si retragere a cetateniei romane.
In realizarea scopului sau fundamental, Autoritatea Nationala pentru Cetatenie are functiile si indeplineste atributiile principale prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 5/2010 pentru infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Cetatenie, aprobata cu modificari prin Legea nr. 112/2010, si de dispozitiile Legii cetateniei romane nr. 21/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Autoritatea Nationala pentru Cetatenie desfasoara, prin structurile de specialitate, activitate de consiliere cu privire la problemele in materie de cetatenie, precum si cu privire la drepturile si obligatiile ce decurg din calitatea de cetatean european.
Autoritatea Nationala pentru Cetatenie propune Ministerului Justitiei si participa la elaborarea proiectelor de acte normative care vizeaza domeniul sau de activitate.
Atributiile Autoritatii Nationale pentru Cetatenie sunt urmatoarele:
- tine evidenta cererilor de acordare, redobandire, renuntare si retragere a cetateniei romane, alcatuind dosare pentru fiecare caz in parte;
- asigura conditiile necesare pentru desfasurarea activitatii Comisiei pentru cetatenie;
- asigura secretariatul Comisiei pentru cetatenie;
- pastreaza si organizeaza arhiva Comisiei pentru cetatenie;
- intocmeste proiectele de ordin ale presedintelui Autoritatii Nationale pentru Cetatenie privind aprobarea cererilor de acordare, redobandire, retragere si renuntare la cetatenia romana, precum si proiectele de ordin de respingere a acestor cereri;
- redacteaza certificatele de cetatenie si indeplineste procedura de rectificare a acestora;
- asigura solemnitatea depunerii juramantului de credinta fata de Romania si pastreaza evidenta persoanelor care au depus juramantul de credinta;
- colaboreaza cu autoritati ale administratiei publice centrale si cu institutii internationale cu atributii in domeniul cetateniei, fiind abilitata sa incheie protocoale de colaborare;
- comunica, la cerere, autoritatilor administratiei publice centrale datele referitoare la persoanele care au dobandit, au redobandit sau au pierdut cetatenia romana, potrivit legii;
- raspunde solicitarilor cu privire la problemele cu care a fost sesizata, daca intra in sfera sa de competenta;
- informeaza cu caracter general publicul cu privire la drepturile cetatenilor romani, inclusiv cele care decurg din calitatea de cetatean european;
- asigura participarea personalului la programe de formare si perfectionare profesionala, in limita bugetului aprobat;
- realizeaza orice alte obiective corespunzatoare domeniului de activitate al Autoritatii Nationale pentru Cetatenie, in limita bugetului aprobat, a planului de activitati si a legii.
Georgiana Matache, infolegal.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!