Dupa o pierdere de 37 milioane euro in 2013, banca italiana Intesa Sanpaolo isi reevalueaza prezenta pe piata romaneasca
Banca italiana Intesa Sanpaolo a înregistrat anul trecut o pierdere de 37 milioane euro în România si a anuntat ca îsi reevalueaza prezenta pe piata, luând în calcul inclusiv „acorduri cu alti jucatori internationali”.
Venitul operational al Intesa Sanpaolo în România a stagnat la 47 milioane euro, în timp ce costurile operationale au scazut cu 8,8%, la 30 milioane euro.
Astfel, profitul operational a urcat cu 21,6% fata de 2012, la 16 milioane euro, potrivit unei prezentari publicate vineri de banca italiana.
Banca a înregistrat în România o pierdere înainte de taxe si amortizarea fondului comercial si a altor active intangibile de 37 milioane euro, mai mare cu 48% fata de rezultatul negativ din 2012.
Intesa Sanpaolo avea la finele anului trecut active totale de 1,2 miliarde euro pe piata româneasca, în stagnare fata de sfârsitul lui 2012, reise din datele prezentate anterior de grupul italian. Depozitele atrase de la clienti totalizeaza 700 milioane euro la 31 decembrie, iar creditele catre clienti 800 milioane euro.
Expunerea totala a grupului pe România, inclusiv pe datoria guvernamentala, cuprinde credite de 912 milioane euro si titluri si obligatiuni în valoare totala de 155 milioane euro.
Banca noteaza, în planul strategic pentru perioada 2014-2017, ca îsi va „reevalua/repozitiona” prezenta în tari unde operatiunile bancii nu sunt suficient de mari sau unde banca se afla într-o situatie dificila. Printre aceste tari se numara Albania, Bosnia, Slovenia, Ungaria, Rusia si România.
În acest sens, banca ia în calcul mentinerea prezentei pe piata, cu „extragerea la maxim” de sinergii si îmbunatatirea eficientei operatiunilor, precum si evaluarea oportunitatilor de crestere a afacerilor pe pietele mai atractive sau „acorduri cu alti jucatori internationali”, se spune în planul strategic al Intesa Sanpaolo.
În tari precum Slovacia, Serbia, Croatia si Egipt, considerate piete strategice sau cu potential ridicat, banca intentioneaza sa-si consolideze prezenta prin cresterea afacerilor peste dinamica pietei si optimizarea serviciilor traditionale si online oferite, inclusiv în privinta segmentelor si sectoarelor de piata acoperite.
De asemenea, banca italiana vrea sa lanseze initiative transfrontaliere concentrate pe pietele cu potential ridicat, cum ar fi extinderea internationala în zona de consumer finance si lansarea de produse de asigurari pe segmentul întreprinderilor mici si mijlocii.
Grupul Intesa Sanpaolo este prezent în România din 2008.
La nivel global, Intesa Sanpaolo a înregistrat în ultimele trei luni ale anului trecut o pierdere record de 5,19 miliarde euro, cauzata de amortizarea fondului comercial si constituirea de provizioane pentru acoperirea creditelor neperformante.
Provizioanele constituite de banca au crescut la 3,1 miliarde euro în ultimul trimestru al anului trecut, fata de 1,46 miliarde euro în perioada similara din 2012. Banca a înregistrat totodata un impact negativ de 5,8 miliarde euro cauzat de amortizarea fondului comercial.
Actiunile Intesa Sanpaolo au crescut vineri dimineata pe bursa de la Milano cu 3,2%, la maximul ultimilor 2 ani, investitorii trecând cu vederea pierderile dupa ce banca a anuntat noul plan de afaceri. Vlad Popescu, mediafax.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!