Americanii de la Ford ar putea produce la uzina de la Craiova si un SUV

 

Pe lânga productia B-Max, americanii de la Ford ar putea fabrica la uzina de la Craiova si un SUV, cel mai probabil modelul EcoSport, însa pâna în prezent mai marii companiei nu au luat nicio decizie.

ford fabricaDeclaratia a fost facuta de directorul general al Ford România, care este si seful Companiei Nationale de Vânzari (CNV) a Ford, Zoltan Brassai,  în cadrul emisiunii „Economia Sudului“, informeaza Gazeta de Sud.

Întrebat ce model nou din gama Ford s-ar potrivi pentru fabrica auto din Craiova, directorul general al Ford România a dat exemplul SUV-ului EcoSport, care se produce în prezent în India si se vinde pe piata europeana. În opinia lui Brassai, un SUV mic, precum EcoSport s-ar potrivi fabricii din Craiova, dar aceste decizii se iau în cadrul Ford Europa. În functie de cererea pe piata a acestui vehicul, Ford va decide daca introduce în fabricatie EcoSport si la Craiova sau nu, dar deocamdata sunt doar discutii, zvonuri fara în vreun suport al oficialilor Ford din Europa.

Numarul de salariati, în functie de volume

Productia de autovehicule fiind considerata „foarte volatila“ si având o oarecare sezonalitate, atunci si numarul de muncitori ar putea fi fluctuant, în functie de volumele de productie. Brassai a spus ca, daca va creste cererea de vehicule, fabrica din Craiova va trebui sa vada daca poate sa produca noile volume cu acelasi numar de oameni, apoi sa vada daca introduce un nou schimb dupa-amiaza sau se lucreaza o zi de sâmbata si dupa aceea ar putea sa înceapa fabrica sa recruteze. Doar daca va fi nevoie. El nu a exclus nici posibilitatea diminuarii de personal. Deocamdata, nu exista astfel de planuri, spune el, si nici disponibilizari voluntare nu se mai preconizeaza anul acesta.

Întrebat cât va mai rezista fabrica din Craiova cu o productie de 370 de vehicule B-Max pe zi, Zoltan Brassai a concluzionat ca „poate sa produca mult si bine, pentru ca produce un model cu o eficienta foarte buna. Acest model (B-Max -n.r.) nu va avea niciodata o productie de 300.000 de unitati pe an, pentru ca piata nu este atât de mare. De aceea se vorbeste si despre al doilea model în Craiova, la care se speculeaza foarte mult“.

Costuri mari de transport

„Ar fi un avantaj pentru noi sa avem o infrastructura mai buna, nu doar pe sosele si autostrazi, ci si pe cai ferate si infrastructura navala“.a mai precizat seful Ford România. În prezent, jumatate din productia de vehicule si motoare de la Craiova se transporta pe calea ferata pâna la Constanta, iar de acolo, masinile se încarca pe vapoare, pâna în Europa. Cealalta jumatate a productiei se transporta pe caile rutiere, fie de la Craiova la Constanta, fie de la fabrica auto din Banie si apoi înspre Timisoara, Arad si Nadlac, iar de acolo ajung pâna în Austria, Germania, Franta si chiar Spania.

Zoltan Brassai a mentionat ca modalitatea cea mai avantajoasa de a transporta masinile din Craiova catre Europa ramâne calea fluviala, pe Dunare, dar pentru acest lucru ar trebui ca drumul pâna la Calafat sa permita acest trafic, precum si portul, si Dunarea sa permita, în zona noastra, ca barje uriase sa acosteze si sa transporte câte 300-400 de masini odata. „Transportul pe Dunare este cel mai avantajos. Pe Dunare pâna la Constanta, iar de acolo pe vapoare pâna în Spania, Germania… Se reduce costul cu câteva sute de euro pe fiecare masina, fata de transportul rutier. Daca va imaginati ca pe un camion se transporta opt-noua masini, pe o barja pe Dunare, deci fluvial se transporta peste 300 de masini odata, iar pe transport oceanic sunt 3.000 de masini transportate o singura data. Pe Dunare, pe Rin se transporta catre Köln, unde este centrul de conducere al Ford în Europa, este o circulatie intensa de vapoare cu masini, cu containere. Din zece în zece secunde trece câte un vapor pe Dunare“, a spus Brassai. capital.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie