Ministrul Transporturilor, Dan Sova sustine ca privatizarea CFR Marfa va fi reluata in acest an

 

Procesul de privatizare a CFR Marfa va fi reluat în acest an, dar va fi realizata prin intermediul noului Departament de Privatizare ce va functiona în subordinea Ministerului Economiei, a anuntat, luni, la postul public de televiziune, ministrul Transporturilor, Dan Sova.

CFR‘Se reia privatizarea CFR Marfa, dar mi-e greu sa va spun când, ca termen, daca se reia într-o luna sau în doua. Ce pot sa va spun e ca privatizarea nu va mai fi facuta la Ministerul Transporturilor, ci de catre noul Departament de Privatizare care se înfiinteaza în subordinea Ministerului Economiei si care va avea atributii de institutie publica implicata, deci fara a prelua atributiile de actionar. Se creeaza astfel o unitate specializata de oameni care se pricep la privatizare. În Ministerul Transporturilor nu sunt oameni specializati în privatizare (…) Anul acesta va fi reluata privatizarea CFR Marfa (…) Cred ca ar trebui mers cu strategia de privatizare a CFR Marfa si în CSAT, tinând cont de faptul ca este o institutie strategica’, a spus Sova.

În ceea ce priveste esecul privatizarii CFR Marfa de anul trecut, ministrul Transporturilor a precizat ca autoritatile nu pot fi acuzate de acest lucru pentru ca si-au facut treaba.

‘Nu stiu daca trebuie sa raspunda cineva pentru esecul privatizarii CFR Marfa cu Grup Feroviar Român. Noi am cerut executarea scrisorii de garantie, dar nu în temeiul contractului, ci în temeiul unei cereri a DIICOT, dar nu avem înca un raspuns exact a ceea ce s-a întâmplat. Cred ca vom avea un raspuns exact în cursul zilei de mâine /marti, 25 martie 2014, n.r./. Daca e sa vad un esec din prisma autoritatilor eu nu-l vad. Autoritatile au facut ceea ce trebuia facut’, a punctat Dan Sova.

Anul trecut, Grampet a fost declarat câstigator al privatizarii CFR Marfa, proces care a esuat în toamna, întrucât nu au fost îndeplinite conditiile suspensive din contractul de privatizare.

Grampet, prin compania Grup Feroviar Român (GFR), ar fi trebuit sa plateasca pâna la 14 octombrie 2013 toata suma licitata, de 202 milioane de euro, iar statul, prin Ministerul Transporturilor, ar fi trebuit sa îndeplineasca anumite obligatii legate de diminuarea capitalului social al CFR Marfa si de obtinerea acordului din partea bancilor care au creditat compania de stat.

Tranzactia nu avea nici avizul Consiliului Concurentei la acea data, astfel ca procesul a fost declarat esuat, iar statul român s-a angajat la acel moment sa scoata din nou la privatizare CFR Marfa în 2015.(AS — autor: Daniel Badea, editor: Nicoleta Gherasi), agerpres.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie