Cel mai mare retailer britanic, Tesco ar putea intra pe piata din Romania

 

Tesco, cel mai mare retailer britanic si numarul trei pe plan international, ar dori sa intre în România, se arata într-un raport al Consiliului Concurentei. Piata locala a fost luata în vizor si de Jeronimo Martins si BIM.

tescoTesco, cel mai mare retailer britanic si al treilea la nivel mondial ar putea fi interesat de piata locala, se arata într-un raport al Consiliului Concurentei, realizat cu scopul de a stabili impactul preluarii magazinelor Plus de catre retailerul german Lidl&Schwarz de la Tengelmann Warenhandelsgesellschaft KG.

Mai mult, printre numele vehiculate de oficialii Consiliului Concurentei se numara  Jeronimo Martins, cel mai mare grup de distributie din Portugalia si Polonia, dar si BIM ( Birlesik Magazalar), un hard discounter turc cu o retea de 4.300 de magazine. „Sectorul de retail din România este, cel putin la acest moment, un sector foarte dinamic. Firmele active pe aceasta piata îsi extind prezenta prin deschiderea de noi magazine în fiecare an, iar noi concurenti (de ex. Tesco, Jeronimo, BIM), care deja activeaza în Europa de Est, estimeaza o potentiala intrare pe piata din România”, se arata în raportul Consiliului Concurentei.

Informatii potrivit carora Tesco ar intra pe piata locala au aparut înca din 2005, dar nu s-au concretizat pâna acum. Tesco opereaza un lant de peste 6.300 de magazine la nivel mondial si are afaceri de 72,4 miliarde de lire sterline.

E simplu pentru retaileri sa deschida în România

Consiliul Concurentei a realizat si o analiza a barierelor la intrare sau expansiune pe care le-ar putea întâmpina concurentii potentiali ai Lidl si Kaufland, cei doi retaileri ce fac parte din acelasi grup Lidl& Schwartz. „La momentul analizei, s-a considerat ca nu exista bariere semnificative care sa influeneze intrarea pe piata revelanta din România, ci dimpotriva, aceasta piata era caracterizata printr-un grad ridicat de deschidere, influentat de mai multi factori. Retailerii internationali pot sa-si infiinteze relativ simplu magazine pe teritoriul României. Cererea populatiei pentru comertul modern este foarte mare, iar dezvoltarea acestei piete este, de asemenea, sustinuta din punct de vedere politic si economic”, se arata în raportul Consiliului Concurentei.

Potrivit acestuia, conditiile de intrare pe piata locala sunt foarte asemanatoare cu cele întâlnite în Polonia, Cehia si Ungaria, tinând cont mai ales de ritmul de dezvoltare a acestor state. ” Partile sustin ca pe piata din România vor avea loc noi intrari, asa cum s-a întâmplat si în Polonia, Cehia sau Ungaria”, se arata în raport. economica.net

Cuvinte cheie: , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie