Inscrierea in cartea funciara

 

Cartea funciara este un registru public care cuprinde evidenta juridica a imobilelor din aceeasi localitate.

Carte funciara imobilPublicitatea imobiliara se îndeplineste pe tot teritoriul tarii prin înscrierea în cartea funciara a dreptului de proprietate si a celorlalte drepturi reale care se transmit/ constituie/ modifica/ sting/ radiaza, ca urmare a actelor si faptelor juridice referitoare la un bun imobil.

În cartea funciara se mai înscriu/radiaza si alte raporturi juridice, drepturi personale, interdictii, incapacitati si litigii în legatura cu bunul imobil.

Pâna la proba contrarie, cartea funciara dovedeste existenta dreptului real înscris, în folosul persoanei care a dobândit sau constituit cu buna-credinta un drept real imobiliar.

Cartea funciara se deschide la cerere, pe baza documentatiei cadastrale si a actului juridic prin care s-a constituit sau s-a transmis dreptul de proprietate.

ACTE NECESARE

Conform art. 13 din Regulamentul privind continutul, modul de întocmire si receptie a documentatiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciara,  aprobat prin ordinul directorului general al Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara nr. 634/2006, cu modificarile ulterioare, documentatia pentru intabularea dreptului de proprietate asupra unui imobil neînscris în cartea funciara (prima înregistrare) cuprinde:

1. Cerere-tip de înscriere;

2. Documentatia cadastrala întocmita de o persoana autorizata ANCPI:

– cererea de solicitare informatii si conventie, conform anexei nr. 1*;
– cererea de receptie si înscriere, conform anexei nr. 2*;
– declaratia pe propria raspundere cu privire la înstrainarea si identificarea imobilului masurat, conform anexei nr. 5*;
– descrierea lucrarilor topografice si geodezice, întocmita conform anexei nr. 10*;
– plan de încadrare în zona sc. 1:2000 – 1:5000, în mod exceptional, pentru imobilele de mari dimensiuni admitându-se scara 1:10000, dupa caz;
– plan de amplasament si delimitare a imobilului sc. 1:200 – 1:5000, dupa caz – conform anexei nr. 11*;
– releveele sc. 1:50 – 1:500, dupa caz, pentru constructiile care fac obiectul unor sarcini, constructiile care au mai multi proprietari sau la solicitarea proprietarului conform anexei nr. 12;
– tabel de miscare parcelara cu indicarea situatiei actuale din titlul de proprietate si a situatiei viitoare, cu atribuirea numarului cadastral pentru fiecare imobil din titlu conform anexei nr. 13*;
– masuratori efectuate în reteaua de îndesire si ridicare si pentru ridicarea detaliilor topografice, prin metode clasice, prezentate conform anexei nr. 14 si prin tehnologia GPS (Global Positioning System), prezentate conform anexei nr. 15*;
– calculul suprafetelor;
– descrierile topografice ale punctelor noi din reteaua de îndesire si ridicare;

3. Actul autentic prin care s-a constituit ori s-a transmis dreptul de proprietate:

– titlul de proprietate emis în baza legilor fondului funciar;
– acte autentificate de notarul public, încheiate anterior datei de 10.01.2005;
– hotarâre judecatoreasca definitiva si irevocabila si expertiza care face parte integranta din hotarârea judecatoreasca. În situatia în care au fost exercitate caile de atac, se vor anexa toate hotarârile judecatoresti pronuntate în cauza respectiva, dupa caz (fond, apel, recurs);
– actul de adjudecare;
– dispozitia de restituire emisa de primarie;
– hotarârea de restituire în natura a consiliului local;
– alte înscrisuri doveditoare a dreptului de proprietate.

4. Certificatul fiscal;

5. Dovada platii tarifului de înscriere.

Citeste mai departe pe legestart.ro

Cuvinte cheie: , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie