Domo si Flanco negociaza o fuziune
Retailerii electroIT Domo si Flanco, numarul doi si trei din piata de profil, se afla în negocieri pentru crearea unui jucator cu afaceri de peste 250 mil. euro, aproape cât liderul pietei.
„O tranzactie ar fi normala având în vedere numarul mare de jucatori si numarul prea mare de magazine. Eu sunt deschis catre o tranzactie“, a declarat pentru ZF Iulian Stanciu, proprietarul magazinelor Flanco si actionar al eMag, cel mai mare jucator din comertul electronic românesc.
Miliardarul bulgar Tzvetan Vassilev, care controleaza indirect Domo, dar si un lant de magazine de electroIT în Bulgaria, ar fi interesat de preluarea unui competitor din piata din România si de crearea unui jucator suficient de mare cât sa reziste si sa se bata de la egal l0 egal cu liderul Altex, potrivit unor surse din piata.
Iulian Stanciu, întrebat de ZF daca tranzactia pe care o considera oportuna se refera la vânzarea Flanco catre Domo, a raspuns „mai degraba la preluarea Domo“, dar nu a oferit mai multe detalii.
Potrivit informatiilor ZF, cei doi jucatori au mai purtat discutii în urma cu un an, imediat dupa intrarea Domtech în actionariatul Domo, însa acestea nu s-au concretizat. La momentul acela Flanco a pus pe masa o oferta pentru Domo.
Un acord între Domo si Flanco ar crea un jucator de talia Altex, care ar putea totodata sa obtina conditii mai bune de la furnizori. Altex a obtinut în 2012 – ultimul an pentru care exista date publice – afaceri de 254 mil. euro. Domo a obtinut în acelasi an 126 mil. euro, iar Flanco 137 mil. euro. Domo are în prezent circa 100 de magazine, iar Flanco aproximativ 80. Cristina Rosca, Adrian Seceleanu, zf.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!