Raport EY: Industria auto din Romania se va stabiliza in 2014

 

Industria auto din România îsi va reveni si se va stabiliza în acest an, dupa o perioada de declin masiv, potrivit noului raport Changing Lanes 2014-15: the automotive C-Suite’s agenda, realizat de EY Global Automotive Center.

masini in trafic‘Previziunile legate de industria auto din România indica o stabilizare per total a pietei auto în 2014, în contextul în care se asteapta o redresare a economiei globale din care sa aiba de câstigat si piata auto locala. Piata din România a fost una dintre pietele cele mai afectate de criza, dar, dupa o perioada de declin masiv, se asteapta ca vânzarile de autovehicule sa revina pe o traiectorie normala în acest an. Aceste asteptari de crestere pleaca de la baza scazuta a vânzarilor slabe din 2013 si a revenirii cererii dupa mai multi ani de declin sustinut pe piata si întârziere a deciziilor de cumparare’, spune Ariadna Oslobeanu, Senior Manager, Assurance, EY România.

În plus, este probabil ca 2014 sa fie ultimul an în care functioneaza programul „Rabla” si este de asteptat ca oamenii sa încerce sa profite de facilitatile programului, conducând la vânzari aditionale în 2014, adauga ea.

„Conform datelor statistice publicate, se vede deja o crestere a vânzarilor totale de autovehicule fata de perioada comparabila din 2013, sustinute de achizitiile realizate de persoanele juridice. Totusi, e greu de spus cât de solida va fi revenirea, în conditiile în care relansarea economiei europene este inegala’, concluzioneaza Ariadna Oslobeanu.

Studiul EY are la baza un sondaj realizat în rândul a 100 de directori executivi din industria auto de la nivel global si analize în profunzime ale industriei.

Executivii de top din companiile internationale din industria auto se asteapta ca piata sa ramâna volatila si în acest an.

„Volatilitatea pietei s-a intensificat semnificativ în ultimele 12 luni. Marea majoritate a producatorilor auto intervievati (90%) au declarat ca pietele emergente sunt principalele surse care genereaza volatilitate în piata, în timp ce 68% dintre furnizori au identificat drept cauza a volatilitatii cererea din ambele piete, atât din cele dezvoltate cât si din pietele emergente. 84% dintre executivi se asteapta la un impact negativ generat de fluctuatiile ratelor de schimb valutar si ale preturilor materiilor prime, în timp ce 56% considera ca scaderea cererii de pe pietele emergente va avea un efect negativ asupra industriei’, se arata în raport.

Totodata, 67% dintre constructorii si dealerii de automobile au mentionat conectivitatea si infotainment-ul (combinatia dintre informatie si divertisment) ca fiind elementele principale ale propunerii de valoare pentru clienti, în timp ce 74% dintre furnizorii auto au identificat dreptul de proprietatea asupra inovatiei si consolidarea platformelor.

Odata cu un sistem îmbunatatit de conectivitate, producatorii auto trebuie sa furnizeze clientilor o asigurare privind confidentialitatea datelor pentru acceptarea acestor capabilitati.

De asemenea, 77% dintre executivii intervievati au declarat ca patrunderea si obtinerea succesului pe pietele foarte dezvoltate reprezinta principalul avantaj competitiv. (AS — autor: Florentina Cioaca, editor: Oana Tilica), agerpres.ro

Cuvinte cheie: , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie