Parlamentul European a aprobat raportul “Implementarea Cerului Unic European”
Parlamentul European a aprobat miercuri, in prima lectura, propunerea legislativa de simplificare a gestionarii traficului aerian pentru a face liniile aeriene europene mai competitive, pentru a scadea durata zborurilor si pretul biletelor si pentru a reduce poluarea.
Raportul “Implementarea Cerului Unic European” sau SES2+ al eurodeputatului Marian-Jean Marinescu incurajeaza cooperarea intre autoritatile aviatice nationale pentru o mai buna gestionare a spatiului aerian in Europa si pentru a reduce fragmentarea controlului traficului aerian.
Propunerea permite Comisiei Europene sa desemneze o organizatie impartiala, independenta care sa ajute autoritatile aviatice nationale sa atinga tintele de performanta privind imbunatatirea serviciilor.
Prin crearea Spatiului Unic European, UE isi propune reducerea zborurilor cu escala si a duratei curselor aeriene, scaderea consumului de combustibil si a emisiilor de carbon. Primul pachet de masuri (SES1) a fost adoptat in 2004, dar nu a dat rezultate, iar SES2 a fost lansat in 2009.
SES2+ are doua elemente principale: inlaturarea barierelor nationale pentru crearea unor rute mai scurte, care inseamna si un consum mai mic de combustibil, si infiintarea a noua “blocuri de spatiu aerian” regionale, in locul celor 28 de sisteme de control al traficului aerian, pentru imbunatatirea performantelor.
Eurodeputatii doresc asigurarea “transparentei bazei de calcul a tarifelor in functie de costuri”. In plus, cele stabilite trebuie sa incurajeze “furnizarea in conditii de siguranta, eficienta, eficacitate si durabilitate a serviciilor de navigatie aeriana in vederea realizarii unui inalt nivel de siguranta si rentabilitate”.
“Cred ca un serviciu trebuie modelat pentru beneficiar. In acest caz, beneficiarii sunt cei 600 de milioane de pasageri care zboara in Europa in fiecare an. Acestia ar trebui sa se bucure de siguranta, de confort si de un pret corect. O arhitectura a spatiului aerian bazata pe eficienta si nu pe granite poate aduce aceste beneficii”, a declarat Marian-Jean Marinescu, potrivit unui comunicat al PPE.
Totodata, Marinescu a explicat ca rezultatul implementarii Cerului Unic European se traduce prin „15 minute de zbor mai putin la un zbor mediu de 2 ore, mai mult confort pentru pasageri, consum si emisii mai reduse, costuri mai mici, preturi mai mici”. incont.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!