Ratificarea Conventiei privind asistenta administrativa reciproca in domeniul fiscal
In Monitorul Oficial nr. 155 din 4 martie 2014 a fost publicata Legea nr. 13/2014 pentru ratificarea Conventiei privind asistenta administrativa reciproca in domeniul fiscal, adoptata la Strasbourg la 25 ianuarie 1988, si a Protocolului de modificare a Conventiei privind asistenta administrativa reciproca in domeniul fiscal, adoptat la Paris la 27 mai 2010, semnate de partea romana la 15 octombrie 2012.
In cadrul Conventiei privind asistenta administrativa reciproca in domeniul fiscal adoptata la Strasbourg la 25 ianuarie 1988 se arata:
Scopul Conventiei – Obiectul Conventiei si persoanele vizate
Sub rezerva prevederilor cap. IV, partile isi vor acorda reciproc asistenta administrativa in domeniuf fiscal. O astfel de asistenta poate implica, atunci cand este cazul, masuri luate de organisme judiciare.
O astfel de asistenta administrativa va include:
- schimbul de informatii, inclusiv controale fiscale simultane si participarea la controale fiscale in strainatate;
- asistenta la recuperare, inclusiv masuri de conservare; si
- transmiterea de documente.
O parte va acorda asistenta administrativa indiferent daca persoana vizata este un rezident sau un national al unei parti sau al oricarui alt stat.
Impozite vizate
Prezenta conventie se aplica:
urmatoarelor impozite:
– impozite pe venit sau pe profit;
– impozite pe castiguri de capital care sunt percepute separat de impozitul pe venit sau pe profit;
– impozite pe averea neta, percepute in numele unei parti; si
urmatoarelor impozite:
– impozite pe venit, profit, castiguri de capital sau avere neta care sunt percepute in numele subdiviziunilor politice sau al autoritatilor locale ale unei parti;
– contributii obligatorii de asigurari sociale care sunt platite la bugetul de stat sau la institutiile de asigurari sociale infiintate in baza dreptului public;
– impozite din alte categorii, cu exceptia taxelor vamale, impuse in numele unei parti, si anume:
1. impozite pe proprietate, pe mostenire sau pe donatii;
2. impozite pe proprietati imobiliare;
3. impozite generale pe consum, cum ar fi taxa pe valoarea adaugata sau taxa pe vanzari;
4. impozite specifice pe bunuri si servicii, cum ar fi accizele;
5. impozite pe utilizarea sau detinerea de autovehicule;
6. impozite pe utilizarea sau detinerea de proprietati mobiliare, altele decat autovehiculele;
7. orice alte impozite;
– impozite din categoriile mentionate la subparagraful (iii) de mai sus, care sunt percepute in numele subdiviziunilor politice sau al autoritatilor locale ale unei parti.
Partile vor notifica Secretarului General al Consiliului Europei sau Secretarului General al OCDE (denumiti in continuare depozitari) orice modificare care va fi facuta la anexa A, ca urmare a unei modificari a listei mentionate in paragraful 2.
O astfel de modificare va produce efecte din prima zi a lunii care urmeaza expirarii unei perioade de 3 luni de la data primirii unei astfel de notificari de catre depozitar.
Conventia se va aplica, de asemenea, de la data adoptarii, oricaror impozite identice sau in esenta similare, percepute intr-un stat contractant dupa intrarea in vigoare a Conventiei pentru acea parte, in plus sau in locul impozitelor existente enumerate in anexa A, si, in aceasta situatie, partea vizata va notifica unuia dintre depozitari adoptarea impozitului in cauza. Georgiana Matache, infolegal.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!