Implementarea medierii in scoli

 

Centrul de Mediere Ploiesti a incheiat inca din luna noiembrie a anului 2013 un protocol pentru realizarea proiectului de implementare in scoala a medierii, program intitulat „Medierea in scoala” sau „Peer Mediation”. Proiectul va fi structurat in doua etape, prima dintre ele fiind prognozata sa se deruleze in primavara acestui an.

Ionita Florin Vasile, mediator

Ionita Florin Vasile, mediator

„Peer Mediation este un concept nou introdus in Romania, utilizat in foarte multe tari europene cu succes, cu scopul de a asigura un climat propice desfasurarii procesului instructiv-educativ, prin solutionarea si reducerea conflictelor din scoli, imbunatatind in acest mod relatiile de colaborare dintre elevi, profesori si parinti”, a declarat mediatorul prahovean Florin Ionita.

Potrivit acestuia, scopul general al protocolului, concretizat in realizarea unui parteneriat intre institutii, il reprezinta familiarizarea elevilor cu medierea – alternativa la modalitatile clasice de rezolvare a conflictelor aparute in scoli, folosirea medierii ca metoda de solutionare a unor conflicte grave din scoli, ce pot avea repercusiuni nedorite, cum ar fi scaderea notei la purtare, abandonul scolar, exmatricularea temporara sau permanenta sau alte tipuri de pedepse, dezvoltarea simtului civic, dezvoltarea abilitatilor si competentelor specifice prin formarea mediatorilor scolari.

„Proiectul va fi structurat in doua etape. In prima etapa, prognozata a se derula in primavara acestui an, mediatorii Centrului de Mediere Ploiesti se vor deplasa in scolile desemnate de catre Inspectoratul Scolar Judetean Prahova, unde vor prezenta medierea si avantajele medierii profesorilor si elevilor, vor asigura materiale informativ – educative cu privire la mediere si vor organiza, cu elevii participanti, roll-play-uri legate de  diverse spete de conflicte scolare, cu scopul de a-i determina pe elevi sa constientizeze eleganta cu care disputele scolare se pot solutiona cu ajutorul unui mediator adult sau a unui mediator scolar”, a mai declarat Florin Ionita.

Cea de-a doua etapa a proiectului este prognozata sa se deruleze din toamna acestui an. Astfel, in patru scoli pilot (doua scoli generale si doua gimnaziale), desemnate de catre Inspectoratul Scolar Judetean Prahova, vor fi selectionati elevi in vederea formarii lor ca mediatori scolari, care vor avea rolul de asigura un climat proprice invatamantului prin reducerea si solutionarea conflictelor dintre elevi, profesori si parinti.

„In statele care au implementat programe de mediere in scoli, s-a observat o scadere cu 70 – 80% a conflictelor intre elevi, asigurandu-se in acest fel o imagine pozitiva a mediului scolar.

Centrul de Mediere Ploiesti este prima asociatie profesionala din Romania care a incheiat un astfel de protocol, avand convingerea ca scopul educativ al acestuia va da rezultatele scontate, conducand inclusiv la diminuarea fenomenului de violenta in scolile prahovene”, a conchis mediatorul Ionita. Rodica Buliga, avocatura.com

Cuvinte cheie: , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie