Ministerul Fondurilor Europene va deschide alte 41 de centre de informare cu privire la accesarea fondurilor comunitare

 

Ministerul Fondurilor Europene are în intentie sa deschida centre de informare privind fondurile europene în fiecare judet al tarii. Proiectul are o valoare impresionanta – 14 milioane de euro – si este considerat o risipa de bani de specialistii consultati de Digi24. Ei spun ca un astfel de centru si-a dovedit ineficienta în Bucuresti, unde fiecare angajat avea de raspuns la o singura solicitare pe zi. Esecul este recunoscut si de ministrul Eugen Teodorovici, care promite însa ca la a doua încercare lucrurile vor iesi mai bine.

ministerul fondurilor europene3 milioane de euro s-au investit acum doi ani pentru ca românii dornici sa acceseze fonduri europene sa aiba cui pune întrebari în caz de nelamuriri. În primul an si jumatate de functionare, cei sase angajati ai Centrului de Informare pentru Fonduri Structurale au primit 4200 de solicitari. Mai exact, fiecare angajat al centrului a avut de raspuns la doar o întrebare pe zi. Centrul a ramas functional pâna la sfârsitul lunii februarie 2014.

„Practic, proiectul s-a terminat în decembrie, dar ei au mai prelungit pentru înca doua luni, iar în aceste doua luni nu prea a mai venit nimeni. Daca au venit patru persoane e bine. Vineri a fost ultima zi”, a povestit pentru Digi24 un fost angajat al Centrului, sub protectia anonimatului.

Ineficienta centrului care trebuia sa informeze cu privire la fondurile europene a ajuns si la urechile ministrului Eugen Teodorovici, care este însa decis sa mai faca o încercare. „Era greu de ajuns la acel centru si eu am reprosat, în general, prea multa pasivitate”, spune oficialul.

Cu 14 milioane de euro, seful Fondurilor Europene vrea sa înfiinteze acum nu unul, ci 41 de astfel de centre, care sa functioneze cu unul sau doi angajati. Ministrul promite ca noile centre vor fi mai bine organizate. „Este nevoie de crearea acestei retele în teritoriu. Noi vom finanta practic dotarea acestor spatii din cele 41 de judete, inclusiv angajarea de persoane în aceste centre, cu unul sau doi angajati”, considera Eugen Teodorovici.

Specialistii nu vad însa rostul crearii noilor puncte de informare si ofera alternative mai ieftine. „Nu vad de ce o replica la scara mai mare ar avea mai mai mult succes decât cel care a fost deja experimentat. O suma de 14 milioane de euro este enorma. Ar fi mult mai util sa îsi dezvolte un sistem de consiliere online”, crede consultantul pe probleme de fonduri europene Adriana Miron.

Potrivit specialistilor, astfel de centre de informare s-ar putea dovedi utile în orasele mici sau la tara, acolo unde oamenii nu sunt obisnuiti sa caute informatii pe Internet. digi24.ro

Cuvinte cheie: , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie