Administratorii drumurilor cer taxe administratorului unei retele de conducte

 

Lipsa de comunicare a autoritatilor si de coerenta a legislatiei în vigoare genereaza situatii de-a dreptul bizare, în care administratorul unui bun public solicita administratorului unui alt bun public taxe pentru motivul ca al doilea bun public se afla „încastrat” în primul.

conducteSituatia este similara celei în care se afla CONPET, administratorul unei retele de conducte cu o lungime de circa 3.800 km, care strabate 24 dintre judetele tarii, o parte dintre aceste conducte aflându-se în zona drumurilor publice.
Ca atare, administratorii drumurilor publice solicita companiei SA sa plateasca folosinta zonei drumurilor subtraversate de conductele de transport, desi conductele respective apartin, ca si zona drumurilor de altfel, ampriza si zona de siguranta a acestora, proprietatii publice a statului.

Ar putea fi exceptata de la plata folosintei drumurilor

Problema, prezentata pe larg într-un proiect de ordonanta al Departamentului pentru Energie, este ca refuzul companiei de a plati tarif pentru ocuparea zonei drumului a condus, cu titlu de sanctiune, la refuzul administratorilor drumurilor de a elibera în unele judete autorizatiile necesare executarii lucrarilor de reabilitare si modernizare a conductelor magistrale respective.
Având în vedere problemele cu care se confrunta CONPET, Departamentul pentru Energie propune „modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr.43/1997 privind regimul drumurilor cu declararea amplasarii în zona drumului public a componentelor Sistemului National de Transport ca exceptie de la plata tarifelor pentru ocuparea zonei drumului, alaturi de lucrarile din domeniul transportului apei, energiei electrice si a gazelor naturale”.

Profit net de 8,3 mil. euro în 2013

Societatea Comerciala CONPET SA este concesionara Sistemului National de Transport prin conducte al titeiului, gazolinei si condensatului. Concesiunea a fost dobândita în anul 2002 prin încheierea Acordului petrolier de concesiune cu Agentia Nationala pentru Resurse Minerale, aprobat prin Hotarârea Guvernului nr. 793/2002. Compania opereaza o retea de conducte cu o lungime de 3.800 km, ce traverseaza 24 de judete ale tarii.
Actionari sunt statul român, cu 58,7% dintre actiuni, Fondul Proprietatea cu 29,7% dintre titluri si alti actionari 11,6%. Potrivit datelor preliminare, compania a încheiat anul trecut cu un profit net de 37,3 mil. lei (8,3 mil. euro), mai mare cu 21% fata de anul anterior, cifra de afaceri majorându-se totodata cu 4,3%, la 348,9 mil. lei (77,8 mil. euro).

Tariful pentru transportul produselor petroliere, majorat anul trecut cu 5,4%

În luna noiembrie, Agentia Nationala pentru Resurse Minerale (ANRM) a aprobat majorarea cu 5,44% a tarifului perceput de compania de stat Conpet Ploiesti (COTE) pentru transportul titeiului si al altor produse petroliere din productia interna prin conducte.
Astfel, tariful de transport a crescut de la 75,58 lei pe tona la 78,64 lei pe tona, potrivit unui ordin al presedintelui ANRM. Autoritatea a aprobat cresterea în urma unei cereri a Conpet din luna octombrie, justificata de nevoia de acoperire a unor cheltuieli ale companiei din Ploiesti.
Potrivit ordinului ANRM, Conpet a înregistrat cheltuieli mai mari la achizitia electricitatii, a pieselor de schimb, gazelor naturale si ca urmare a masurilor de protectie a mediului. Afrodita Cicovschi, curierulnational.ro

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie