Portal cu aplicatii gratuite pentru IMM-uri

 

Intreprinderile mici si mijlocii (IMM) vor avea acces gratuit la informatii si servicii publice printr-un portal destinat acestora. Noul site va fi lansat saptamana viitoare de Ministerul Comunicatiilor si va permite firmelor sa utilizeze online registre de casa si calculatoare de taxe si servicii, se precizeaza intr-un comunicat publicat astazi pe pagina de internet a ministerului. In plus, IMM-urile vor putea utiliza aplicatii care sa le realizeze automat site-uri.

internetDe saptamana viitoare, cele peste 500.000 de IMM-uri inregistrate in Romania vor putea accesa un portal securizat care le va oferi acces la o gama larga de informatii si servicii publice, se precizeaza intr-un comunicat al Ministerul Comunicatiilor, publicat astazi pe pagina de internet a institutiei.

De asemenea, portalul interconeteaza bazele de date ale mai multor institutii publice:

  • Oficiul National al Registrului Comertului,
  • Agentia Nationala de Administrare Fiscala,
  • Ministerul Finantelor,
  • Ministerul Muncii,
  • Agentia pentru Agenda Digitala a Romaniei,
  • Ministerul Administratiei si Internelor,
  • Agentia pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru IMM-uri si Posta Romana (AIPPIMM).

Noua aplicatie va putea fi accesata la aceasta adresa imm.msinf.ro/ (n.r. momentan aplicatia nu este disponibila, urmand sa devina functionala la data lansarii oficiale).

“Inainte de lansarea in mediul online, portalul a trecut toate testele de securitate si poate sustine un numar de 296.000 conturi de utilizator. Accesul IMM-urilor si al administratiilor publice in sistem se va face securizat dupa inrolarea in portal cu user si parola”, se precizeaza in comunicat.

Portalul ofera intreprinderilor mici si mijlocii un instrument util pentru facilitarea interactiunii cu statul si simplificarea fluxurilor de afaceri, care se traduc, in ultima instanta, in reduceri ale costurilor acestora, a declarat Decebal Popescu, manger de proiect.

Potrivit acestuia, aplicatiile au fost dezvoltate pornind de la nevoile identificate ale IMM-urilor impreuna cu institutiile partenere, precum si de la analizarea celorlalte platforme astfel incat sa nu existe suprapuneri, ci completari. In plus, lista aplicatiilor care se vor regasi in portal la lansarea acestuia va putea fi extinsa deoarece platforma permite dezvoltari ulterioare si interconectari cu alte platforme, a adaugat Decebal Popescu.

Site-ul cuprinde 31 de aplicatii destinate IMM-urilor si administratiei publice, care conform comunicatului, sunt grupate in trei categorii, in functie de domeniul de interes:

  • Business to Business (B2B) – aplicatii si instrumente de lucru dedicate activitatii specifice IMM-urilor: aplicatii de ofertare, aplicatii financiare, de lucru colaborativ, managementul de documente;
  • Government to Business (G2B) – aplicatii pentru autoritatile locale si centrale cu scopul livrarii serviciilor publice si de informare pentru utilizatorii IMM-uri prin intermediul mijloacelor electronice in mod organizat;
  • Government to Government (G2G) – aplicatii de raportare, acces rapid si structurat la informatii pentru aparatul de stat.

Din categoria Business to Business, firmele vor avea acces gratuit la aplicatii care realizeaza automat un site propriu, la serviciul GIS pentru obtinerea de rapoarte, la catalogul sabloane de documente precompletabile pe baza profilului firmei, de asemenea se vor putea abona la serviciile SEAP pe baza de coduri CPV si vor putea utiliza online un registru de casa, un calculator de taxe si servicii.

In schimb, aplicatiile din celelalte doua categorii (Government to Government si Governement to Business) sunt destinate partenerilor proiectului, pentru realizarea de rapoarte si sinteze pe baza datelor disponibile in bazele de date ale IMM-urilor.

Printre aplicatiile din cadrul acestor sectiuni se numara: verificare nume firma, calendar de evenimente relevante pentru IMM-uri, verificare insolventi/falimentari/inactivi, centralizare surse de finantare si programe gestionate de AIPPIMM, obtinere online de rapoarte necesare politicilor ministeriale pe baza indicatorilor bilantieri semestriali, validare periodica status persoane cu dizabilitati, avizare electronica pentru operatori de mesagerie.

Citeste mai departe pe avocatnet.ro

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie