Conferinta “Codul Insolventei”. Cristian Ravasila, PwC Romania: In proiectul Codului Insolventei s-a urmarit asigurarea unui echilibru intre interesele participantilor la procedura insolventei

 

Cristian Ravasila, senior manager PwC Romania, a vorbit la Conferinta „Codul Insolventei” organizata saptamana trecuta la Bucuresti despre proiectul Codului Insolventei si despre rolul consultantului in acest proiect.

conferinta codul insolventei„Rolul consultantului in proiectul Codului Insolventei a fost de a stabili distanta potrivita intre marginile prapastiei, care sa permita debitorului viabil sa ajunga pe cealalta parte a prapastiei falimentului, iar pe de alta parte sa nu permita debitorulor care nu au abilitatile necesare sa mai ramana in mediul economic.” a spus Cristian Ravasila

Cristian Ravasila a caracterizat proiectul Codului Insolventei ca fiind un compromis atata vreme cat s-a consultat o gama larga de participanti afectati, urmarindu-se in tot acest timp asigurarea unui echilibru intre interesele participantilor, asigurarea intr-o mai buna masura a atingerii scopului reglementarii(acesta fiind acoperirea pasivului si in conditiile in care sunt sanse de reorganizare) si asigurarea acestor sanse societatilor viabile.

Exista posibilitatea ca respectivul Cod sa nu se aseze perfect pe situatiile din practica, iar analistii se asteapta la aceste incompatibilitati, tocmai pentru ca situatiile intampinate vor dicta forma ajustarilor viitoare: „Nu putem spune ca acest proiect este perfect, dimpotriva, s-ar putea ca peste un timp sa necesite ajustari datorita practicii.” a declarat managerul PwC Romania.

Unul dintre cele mai importante lucruri care au fost modificate in proiectul Codului de Insolventa este votarea si confirmarea planului de reoganizare. Cristian Ravasila, a sustinut ca s-a remediat o nedreptate foarte mare adusa creditorilor majoritari intr-o procedura, dat fiind faptul ca pe actuala Lege 85/2006 se putea vota un plan de reorganizare si cu 10% din masa credala, ceea ce din punctul de vedere al unui creditor poate duce chiar la o fraudare.

In opinia lui Cristian Ravasila cea mai critica perioada din viata unei societati intrate in insolventa este aceea dintre momentul in care se deschide procedura insolventei si momentul in care s-a votat planul de reorganizare. Aceasta perioada dureaza cateva luni sau chiar cativa ani. In perioada de observatie, debitoarea ar trebui sa-si convinga clientii si furnizorii ca mai este viabila ca acestia trebuie sa mai aiba incredere sa mai faca in continuare afaceri cu respectiva societate.

Introducerea “testului creditorului privat” care permite fiscului si creditoriilor bugetari sa voteze planurile de reorganizare chiar daca aceste creante ale statului nu sunt recuperate in totalitate este o alta schimbare pozitiva.

„Testul este aplicabil in privinta planului de reorganizare prin comparatie cu incasarile cuvenite in faliment, pe baza unui raport de evaluare efectuat in cadrul procedurii si instituie o prezumtie absoluta a lipsei ajutorului de stat daca distributiile de sume prefigurate in reorganizare sunt superioare celor cuvenite in faliment. In plus, masura este in deplin acord cu jurisprudenta Curtii Europene de Justitie, iar efectul urmarit este asigurarea confortului luarii deciziilor de catre creditorii bugetari” a spus Cristian Ravasila.

I.T.F

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie