Timbrul de mediu incurca afacerile societatilor de leasing

 

Modificarile legislative din ultima perioada de timp au avut un impact semnificativ asupra pietei auto, timbrul de mediu si importurile masive de masini second-hand din afara tarii generând un efect negativ asupra pietei de leasing operational. Cu toate acestea, piata de leasing operational a înregistrat, în 2013, o crestere usoara de aproximativ 3,5% fata de anul anterior, ajungând la aproape 43.000 de unitati si depasind estimarile facute dupa rezultatele la 9 luni.

parc auto„Desi anul 2013 a fost marcat de turbulente legislative care au afectat semnificativ mediul economic, astfel încât dupa primele 9 luni s-a consemnat practic o stagnare a pietei de leasing operational, cresterea înregistrata în final confirma cristalizarea unei culturi de afaceri bazata pe eficientizare si concentrare asupra activitatii de baza. De asemenea, continuam sa fim precauti atunci când facem estimari din cauza faptului ca, în continuare, pe piata auto exista factori care pot avea un impact negativ asupra pietei de leasing operational, precum întârzierea relansarii consumului sau invazia de masini second-hand aduse din afara tarii si care, în marea lor majoritate, se sustrag taxarii de catre stat”, a declarat, într-o conferinta de presa, Daniel Ivan, presedintele Asociatiei Societatilor de Leasing Operational (ASLO).

De asemenea, anul trecut Asociatia a continuat seria de actiuni demarata în 2011, pentru crearea unor canale de comunicare cu partenerii de afaceri si cu autoritatile. „Principalele provocari care si-au pus amprenta asupra evolutiei pietei în 2013 au fost modificarile aduse Codului Fiscal si timbrul de mediu. Explicând reprezentantilor Ministerului Finantelor Publice natura activitatii si segmentul-tinta – eficientizarea administrarii parcurilor auto pentru detinatorii de flote -, Asociatia a reusit obtinerea exceptarii firmelor de leasing operational de la limitarea deductibilitatii cheltuielilor cu amortizarea, în iunie 2013. Acest fapt a permis evitarea cresterii valorilor ratelor de leasing pentru autoturisme cu o amortizare lunara de peste 1.500 lei”, a precizat Daniel Ivan.

Vicepresedintele ASLO, Bogdan Apahidean, a spus ca principala îngrijorare pentru acest an este legata de factorul politic, având în vedere alegerile europarlamentare si prezidentiale, fapt pentru care clientii ar putea amâna schimbarea parcului auto.

11.500 de autovehicule noi, înmatriculate prin leasing operational

Anul trecut, 11.500 de autovehicule noi au fost înmatriculate prin leasing operational, reprezentând peste 17% din totalul înmatricularilor de autoturisme si autovehicule comerciale usoare noi. Evolutia înregistrata în 2013 vine dupa ce si în 2012 piata a avut un trend pozitiv, majorându-se cu 11%, pâna la 41.500 de unitati.

Din punct de vedere al cifrei de afaceri, piata locala a atins 200 milioane euro la finalul lui 2013, iar potentialul acesteia este estimat la 220 milioane euro pentru 2014.

Piata ar putea creste în acest an cu 5%

Totodata, piata ar putea înregistra si în acest an o crestere usoara, de aproximativ 5%, ajungând la peste 45.000 de autovehicule. În acest context, se asteapta un total de peste 15.000 de autovehicule noi livrate pe parcursul lui 2014.

La nivelul membrilor asociatiei, care reprezinta 90% din total piata, domina în continuare serviciile complete de leasing operational (finantare si management de flote) cu o cota de 70%, urmate de management de flote 23% si leasing operational (exclusiv finantare) 7%. Conform datelor centralizate de ASLO, în topul primelor 5 companii membre intra: LeasePlan România, ALD Automotive, Porsche Mobility, Arval Service Lease România si RCI Finantare. Costin Nitu, curierulnational.ro

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie