Serviciile online de mesagerie au provocat anul trecut pierderi de 32,5 miliarde dolari pentru operatorii de telefonie mobila
WhatsApp si alte servicii online de mesagerie au provocat anul trecut pierderi de 32,5 miliarde dolari pentru operatorii de telefonie mobila prin venituri nerealizate din mesaje sms, iar suma va ajunge la 54 miliarde dolari în 2016, potrivit datelor firmei de cercetare Ovum.
Trecerea în masa a consumatorilor la smartphone-uri a majorat semnificativ veniturile obtinute de operatorii de telefonie din abonamente la servicii de internet mobil, scrie Bloomberg.
În acelasi timp însa, adoptarea la scara larga a telefonului inteligent coincide cu accesul clientilor la aplicatii care înlocuiesc traditionalul sms prin servicii gratis, la fel de usor de folosit, mai rapide si mai bogate în functii.
Astfel de aplicatii au avut succes mai ales în Europa, America Latina si Asia, unde companiile de telefonie mobila nu ofera neaparat sms-uri nelimitate, iar mesajele presupun costuri suplimentare atunci când conversatia are loc peste granite statale. Treptat, sms-ul dispare ca sursa semnificativa de venituri pentru industria telecom.
„Trendul arata ca mesageria instant erodeaza aceste venituri, în unele tari mai mult decât în altele, iar tendinta va continua. Impactul mesageriei gratis a fost simtit în întreaga lume. WhatsApp a fost, în mod clar, crema acestor servicii”, comeneaza pentru Bloomberg Chetan Sharma, analist wireless la Inssaquah, Washington.
Contactati de Bloomberg, reprezentantii operatorilor Vodafone (Marea Britanie), America Movil (Mexic), AT&T si Sprint (SUA) au refuzat sa comenteze informatiile.
În SUA, operatorii de telefonie mobila au recunoscut devreme pericolul reprezentat de aplicatii precum WhatsApp si au optat sa ofere sms-urile gratis pentru toti clientii, inclusiv catre alte tari. În Mexic, aproape 90% din mesageria instant pe telefoane mobile are loc prin platforma WhatsApp, potrivit firmei de consultanta Competitiv Intelligente Unit, din Mexico City.
„Fata de situatia de acum aproximativ 12 luni, penetrarea WhatsApp în Mexic a devenit coplesitoare. Aplicatia este convenabila, si cu cât o folosesc mai multe persoane, cu atât atrage mai multi utilizatori noi”, a afirmat pentru Bloomberg un analist al companiei de consultanta. În urma cu 6-8 ani, 15% din veniturile companiilor de telefonie din Mexic erau generate de sms-uri, procentaj care a scazut la mai putin de jumatate. Vlad Popescu, mediafax.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!