Studiu EY: In Romania, doar un tanar din 100 decide sa demareze o afacere pe cont propriu

 

Lipsa banilor si birocratia sunt cauzele pentru care, în România, doar un tânar din 100 decide sa demareze o afacere pe cont propriu, potrivit unui studiu EY, publicat marti.

ey (ernst&young)Majoritatea participantilor la studiu (90%) considera ca accesul la finantare al antreprenorilor tineri (de sub 40 de ani) este dificil sau foarte dificil.

‘În România, unu din 100 de tineri decid sa înceapa o afacere pe cont propriu, fata de unu din patru tineri în Cehia, Polonia sau Ungaria. Cele mai frecvente cauze invocate sunt lipsa banilor si birocratia. Problemele sunt arhicunoscute, iar banii sunt putini. În general, adunând programele oferite de Departamentul pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri si Turism, din cadrul Ministerului Economiei, se ajunge la un ajutor de stat nerambursabil agregat pentru sprijinirea generarii si dezvoltarii IMM de 73 milioane euro pentru 2014, iar daca din aceasta suma scadem programul Schema de minimis, care anul trecut nu s-a implementat, ajungem la un ajutor nerambursabil al statului român (si al statului Elvetian prin Programul Elvetiano-Român pentru IMM-uri) de aproximativ 17,3 milioane euro pentru anul 2014’, arata Mihaela Matei, coordonatorul proiectului ‘Antreprenorii vorbesc: Barometrul antreprenoriatului românesc’.

Conform calculelor EY, se estimeaza ca, prin Directia Generala pentru IMM si Cooperatie (DGIMMC/ DIPIMM), vor fi ajutati, în acest an, 2.315 antreprenori, cu 13% mai putini decât în 2013.

Programele cu numarul cel mai mare de beneficiari vor fi Programul pentru stimularea înfiintarii si dezvoltarii microîntreprinderilor de catre întreprinzatorii tineri, cu 493 de beneficiari, Schema de minimis, cu 555 firme beneficiare si Programul Mihail Kogalniceanu, cu 400 de beneficiari.

Cea mai cunoscuta schema pentru întreprinzatorii aflati la început de drum este cea pentru tinerii întreprinzatori care, în 2014, va avea un buget redus cu aproximativ 700.000 de euro, ridicându-se, în total, la aproximativ 4,7 milioane euro si cu beneficiari estimati de DGIMMC în scadere de la 576, în 2013, la 493 în 2014 (minus 14%).

Potrivit EY, la nivel mondial, exista peste 600 de site-uri (unul dintre cele mai mari este kickstarter.com) care ofera crowdfunding, ceea ce înseamna ca îti poti finanta afacerea de la zeci, sute sau chiar mii de ‘donatori’ de sume mici care îti vad proiectul pe net si vor sa te ajute sa îl transformi în realitate. La nivel global, platformele de crowdfunding au adunat fonduri de 2,7 miliarde dolari în 2012 pentru mai mult de un milion de campanii si 5,1 miliarde dolari în 2013 (estimare de Massolution Crowd Power Solutions). În 2009, piata se ridica la doar 530 milioane dolari.

‘Din pacate, nici solutia crowdfunding-ului nu este foarte accesibila antreprenorilor români, cu exceptia situatiei în care gândesc un produs/serviciu cu piata mondiala pentru a fi interesant pentru crowdfunderii de pe site-uri internationale. Asa cum statul român nu dispune de un buget impresionant pentru sustinerea antreprenorilor, nici românul de rând nu are bani sa dea din buzunar pentru proiecte care pur si simplu i se par interesante’, mentioneaza EY.

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 175.000 de angajati în 728 de birouri din 150 de tari si venituri de aproximativ 25,8 miliarde dolari în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2013. (AS – autor: George Andrei, editor Andreea Marinescu), agerpres.ro

Cuvinte cheie: , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie