Autostrada Nadlac-Arad va fi finalizata cu doi ani intarziere
Cei 39 de kilometri ai autostrazii Nadlac-Arad, „poarta de intrare“ în România dinspre vestul Europei, vor fi gata abia la finalul anului acestuia, desi termenul initial de finalizare era aprilie anul trecut. Întârzierea de aproape doi ani a fost cauzata de rezilierea contractelor pentru constructia celor doua tronsoane ce compun autostrada, iar în prezent doar unul dintre sectoare are un nou constructor.
Autostrada Nadlac-Arad, cu o lungime de 39 de kilometri, are una dintre cele mai zbuciumate si controversate povesti din rândul tuturor soselelor finantate cu fonduri europene în România. În ciuda faptului ca înca din 2011 cele doua contracte pentru constructia acestei autostrazi au fost semnate, iar lucrarile au început chiar în acel an, Nadlac-Arad este una dintre autostrazile pe bani europeni care au întârziat cel mai mult în ceea ce priveste executia. Contractele pentru constructia celor doua tronsoane au fost reziliate de catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din România (CNADNR), unul la finalul lui 2012 si altul la mijlocul anului trecut, ceea ce a dat peste cap întreg graficul de executie. Daca în 2011, când au fost semnate primele contracte de constructie a acestei autostrazi, termenul de finalizare era aprilie 2013, ulterior acesta a fost decalat, în cel mai bun caz toamna acestui an urmând sa aduca finalizarea celor doua tronsoane.
Rezilieri pe banda rulanta
În 2012 si 2013, CNADNR a reziliat contractele pentru constructia celor doua loturi în care este împartita autostrada, Nadlac-Pecica (22,2 kilometri) si, respectiv, Pecica-Arad (16,7 km). Primul tronson, Nadlac-Pecica, era construit initial de firma Romstrade, controlata de omul de afaceri Nelu Iordache, însa CNADNR a reziliat contractul în 2012 din cauza progresului redus al constructiei, dar si a unei suspiciuni de frauda privind modul de atribuire. Ulterior, contractul a fost câstigat pentru 56 de milioane de euro de italienii de la Astaldi alaturi de nemtii de la Max Boegl, care ar trebui sa livreze tronsonul în toamna, potrivit estimarilor ZF. Între timp, Romstrade a chemat în judecata CNADNR pentru rezilierea lotului 1 al autostrazii Nadlac-Arad, mandatând casa de avocatura Stoica si Asociatii, a fostului ministru de justitie Valeriu Stoica, pentru a o reprezenta în acest litigiu.
Celalalt tronson, Pecica-Arad, care este finalizat în proportie de circa 85%, nu are deocamdata un nou constructor, dupa ce în vara anului trecut CNADNR a reziliat contractul de constructie cu firma austriaca Alpine, intrata în faliment la nivel international si în insolventa în România. În 2014 CNADNR ar trebui însa sa selecteze un nou constructor si sa finalizeze acest sector de autostrada. Andreea Neferu, zf.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!