Masuri in domeniul managementului situatiilor de urgenta – OUG nr. 1/2014

 

În Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 88 din data de 4 februarie 2014 a fost publicata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2014 privind unele masuri în domeniul managementului situatiilor de urgenta, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta.

monitorul oficial al romanieiOrdonanta de urgenta prevede înfiintarea în cadrul Ministerului Afacerilor Interne a Departamentului pentru situatii de urgenta, structura operationala fara personalitate juridica, cu atributii de coordonare, cu caracter permanent, la nivel national, a activitatilor de prevenire si gestionare a situatiilor de urgenta, asigurarea si coordonarea resurselor umane, materiale, financiare si de alta natura necesare restabilirii starii de normalitate, inclusiv primul ajutor calificat si asistenta medicala de urgenta în cadrul unitatilor si compartimentelor de primire a urgentelor (UPU/CPU), pâna la internarea în spital.

Departamentul este condus de un secretar de stat, seful Departamentului pentru Situatii de Urgenta, numit prin decizie a prim-ministrului.
Secretarul de stat, seful Departamentului pentru Situatii de Urgenta, coordoneaza:
– Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta;
– Inspectoratul General de Aviatie, numai pentru operatiuni de gestionare a situatiilor de urgenta.

Departamentul coordoneaza operational serviciile de ambulanta judetene, respectiv al municipiului Bucuresti, UPU/CPU, precum si serviciile publice Salvamont.

Actul normativ mai prevede înfiintarea Comisiei interministeriale pentru suport tehnic, în scopul coordonarii activitatilor privind organizarea, functionarea si finantarea Sistemului national de asistenta medicala de urgenta si de prim ajutor calificat, precum si a serviciilor profesioniste pentru situatii de urgenta.
Comisia emite aviz conform pentru realizarea programelor de înzestrare, dotare, pregatire a personalului si alte masuri pentru buna functionare a serviciilor de ambulanta si UPU/CPU, precum si pentru proiectele de acte normative în domeniul asistentei medicale de urgenta si acordarea primului ajutor medical calificat.

Totodata, se înfiinteaza Comitetul national pentru intemperii si calamitati si Comitetul national pentru situatii speciale de urgenta, care preiau atributiile Comitetului National pentru Situatii de Urgenta, care se desfiinteaza.

Comitetul national pentru intemperii si calamitati se înfiinteaza în scopul prevenirii si gestionarii situatiilor de urgenta determinate de fenomene meteorologice periculoase si alunecari de teren si este condus de ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice, în calitate de presedinte. Vicepresedintele Comitetului este secretarul de stat, seful Departamentului pentru situatii de urgenta.

În vederea planificarii strategice, a monitorizarii permanente si evaluarii factorilor de risc, amenintarilor si vulnerabilitatilor, precum si pentru coordonarea gestionarii situatiilor de urgenta determinate de alte riscuri decât cele cauzate de  fenomenele meteorologice periculoase se constituie si functioneaza Comitetul national pentru situatii speciale de urgenta sub conducerea viceprim-ministrului pentru securitate nationala, în calitate de presedinte. Vicepresedintele Comitetului national pentru situatii speciale de urgenta este ministrul afacerilor interne.

Ambele comitete sunt organisme interministeriale formate din persoane cu putere de decizie, experti si specialisti în domeniu. juridice.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie