Renault scoate pe piata un „mini Logan” care va costa 5.000 de euro
Constructorul francez Renault va prezenta saptamâna viitoare un concept-car care va fi la baza unui nou model mini. Noua masina va intra în fabricatie anul viitor.
Renault va prezenta pe 5 februarie la salonul auto de la New Delhi conceptul unei masini din clasa mini care va intra în productia de serie începând cu 2015 si va fi pozitionata pe segmentul ultra low-cost, scrie presa franceza. Masina, care va avea dimensiunile unui Twingo, dar nu va vea nimic în comun cu masina produsa în Europa, va fi vânduta la un pret de 5.000 de euro.
Renault tine înca secrete detaliile noului autoturism, dar a dat câteva detalii despre el înca din vara trecuta. Carlos Ghosn, presedintele Aliantei Renault-Nissan, a confirmat în luna iulie ca se lucreaza deja la o noua gama de vehicule care vor asamblate pe o noua platforma, botezata CMF-A, dezvoltata înca din 2012 la „Renault Nissan Technology Business Centre” centrul de inginerie al Aliantei de la Chennai, din sudul Indiei. Renault a mai anuntat atunci ca noua gama va fi oferita în mai multe variante de caroserie la un pret „foarte competitiv”.
Referindu-se la pret, Ghosn a spus ca piata nu doreste o masina spartana, ci o masina moderna, robusta si eleganta, dar cu un pret bun, rezultat dintr-o reducere puternica a costurilor.
Noua berlina supermini va fi vânduta la un pret de 5.000 de euro, cu 2.500 de euro mai putin decât un Logan din Franta si va fi produsa mai întâi în India, la uzina din Chennai, inaugurata în anul 2010, unde se mai asambleaza Renault Pulse, Scala si Duster si Nissan Micra si Sunny. Ulterior, acest „mini Logan”, cum l-a botezat deja presa din Hexagon, va fi produs si în Brazilia.
Uzina din India are o capacitate de productie de 400.000 de masini pe an, este ultramoderna, gratie investitiilor de circa un miliard de dolari în perioada 2008-2015 si este si versatila: aici se pot asambla pâna la opt caroserii diferite, pentru patru tipuri de platforme.
Gama entry, din care face parte si familia Logan a fost un succes nesperat pentru grupul Renault, iar constructorul francez pare sa supraliciteze si sa ofere acum o masina si mai ieftina. În 2013, Renault a spart pragul de un milion de masini low cost vândute la nivel global-1.084.519, iar acest segment a permis constructorului francez sa raporteze o crestere a vânzarilor în 2013. De fapt, anul trecut 41% din vânzarile Renault au revenit gamei entry, iar Duster este cel mai vândut model din toata gama Renault. economica.net
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!