„Medierea conflictelor pentru optimizarea comunicarii in mediul educational, social si cultural” – Activitate de formare pentru parinti si profesori

 

La Colegiul „Vasile Lovinescu” din Falticeni s-au desfasurat în aceasta saptamâna activitati de formare în cadrul Parteneriatului pentru învatare Grundtvig cu tema „Medierea conflictelor pentru optimizarea comunicarii în mediul educational, social si cultural”. Coordonator în cadrul parteneriatului este Asociatia „Generatii pentru generatii” a cursuriparintilor elevilor Colegiului „Vasile Lovinescu”, ce în aceasta calitate a organizat prima întâlnire a partenerilor, în România, în decembrie 2013. Parteneriatul este realizat între sase tari europene: România, Turcia, Slovenia, Bulgaria, Italia si Spania, între organizatii cu specific diferit, dar complementare din punct de vedere al obiectivelor urmarite. În cadrul proiectului colaboreaza organizatii scolare, asociatii de parinti, centre de formare, respectiv centre de consiliere si asistenta psihopedagogica. Parteneriatul are o durata de 2 ani si propune desfasurarea unor activitati specifice atât în tara cât si în tarile partenere.

La activitatea realizata la Colegiul „Vasile Lovinescu” au participat 62 de parinti, cadre didactice, consilieri educativi si psihologi, membri ai Asociatiei „Generatii pentru generatii”, cadre didactice de la Colegiul „Vasile Lovinescu”. Activitatea a fost moderata de cadrele didactice Lacramioara Acatrinei-Vasiliu si Laura-Mirela Pintilie, în calitate de membri în echipa de gestiune a proiectului, activitatea de formare fiind sustinuta de profesor Catalin-Gabriel Cretu în calitate de formator.

Participantilor le-au fost oferite informatii generale cu privire la  parteneriatul Grundtvig, dar si despre parteneri, obiective, grup tinta, activitati, rezultate si produse finale, despre procesul de selectie a beneficiarilor proiectului si au fost prezentate activitatile desfasurate în timpul mobilitatii din România (decembrie 2013).

Sesiunea de formare cu tema „Introducere în arta medierii conflictelor” a urmarit familiarizarea participantilor cu concepte specifice precum: „ce este medierea”, „principiile medierii”, „conflict”, „originile conflictului”, „raspunsuri la conflict”, „stiluri de management al conflictului”, „principii ale rezolvarii conflictului”. S-au desfasurat si doua exercitii care au provocat participantii sa comunice, sa-si exprime puncte de vedere personale, sa experimenteze situatii noi. “A fost o activitate reusita prin aceea ca a adus alaturi factori implicati deopotriva în  formarea personalitatii si educarea tinerilor, propunându-li-se acestora o alternativa pozitiva prin medierea conflictelor din mediul educational, social si cultural.

Asa cum am aflat de la prof. Lacramioara Acatrinei-Vasiliu, pe parcursul celor doi ani ai parteneriatului astfel de activitati se vor repeta. Se urmareste ca în final sa se constituie la nivelul institutiei scolare un corp de mediatori care sa actioneze atunci când este cazul, dar si sa promoveze un concept revolutionar, „peer-mediation”, adica „medierea de la egal la egal”, mediere ce poate fi realizata de elevi pentru colegii lor din scoli”, ne-a spus prof. Lacramioara Acatrinei.  Stelian Borhan, monitorulsv.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie