Studiu EY Romania: Companiile din industria de media si divertisment se bazeaza pe procesul de inovare continua

 

Companiile din industria de media si divertisment (M&E) pun procesul de inovare continua în centrul tuturor activitatilor lor, se arata în studiul EY Sustaining digital leadership!.

televizoare_51602700„Modelele digitale au început sa fie implementate în toate procesele de business – de la dezvoltarea de produse si distributie, la relatia cu consumatorul si de la lanturile de aprovizionare, la modelele de profit si de management al riscului. Unul din efectele acestei transformari în curs este faptul ca 70% dintre companiile identificate în studiu drept lideri digitali sunt dispuse sa accepte pierderi de venituri pe termen scurt pentru a favoriza dezvoltarea digitala pe termen lung”, potrivit unui comunicat remis redactiei de EY România.

Companiile de media si divertisment se afla în fata unor oportunitati fara precedent care le pot ajuta sa ofere servicii dedicate audientelor conectate digital de astazi, fie prin media adresate direct catre consumator (D2C), fie prin cele business-to-business (B2B), mentioneaza EY. În acelasi timp, companiile trebuie sa faca fata si provocarilor – de la schimbarile rapide în comportamentul clientilor, la tehnologiile cu evolutie rapida din zona mobilitatii inteligente, a retelelor sociale, din cloud computing si big data analytics.

Studiul arata ca 85% dintre liderii digitali doresc sa construiasca relatii directe cu clientii. Concluziile studiului subliniaza faptul ca acest tip de relatii reprezinta fundamentul pentru o noua „intimitate radicala”, bazata pe un profil de 360 de grade al comportamentului si dorintelor clientilor atunci când acceseaza tehnologiile mobile, retelele sociale, când sunt on-line, la domiciliu, în sali de spectacol sau la locul de munca.

„De exemplu: 77% dintre liderii digitali spun ca au acces la datele clientilor în timp real, 64% dintre ei considera < crearea unei culturi a inovarii > o prioritate strategica, iar 57% acorda o importanta similara < ascultarii dorintelor clientilor si evaluarii interactiunii cu acestia >. Combinatia dintre aceste doua strategii face posibila punerea relatiei cu audienta în centrul demersului inovativ”, se mai arata în comunicat.

Potrivit EY, companiile de media si divertisment se confrunta adesea cu problemele generate de operarea cu big data. Acestea includ informatii generoase, colectate pe masura ce clientii acceseaza, se implica sau renunta sa vizualizeze anumite continuturi sau servicii oferite. Companiile din media si divertisment se vad nevoite sa analizeze fiabilitatea datelor colectate, dar si sa-si dezvolte abilitati si instrumente necesare pentru a putea folosi toata aceasta informatie în dezvoltarea de produse noi sau în generarea de informatii relevante pentru demersul lor de marketing.

„Mai exact, fiabilitatea datelor colectate reprezinta o provocare pentru 49% dintre liderii digitali. Doar 19% dintre ei spun ca reusesc sa integreze, în prezent, informatiile despre clienti pe toate canalele de distributie. Doar 41% dintre liderii digitali folosesc analiza de date pentru a îmbunatati segmentarea audientei si pentru a ameliora anumite functionalitati, plecând de la lectiile învatate din implementarile din trecut. 39% dintre liderii digitali spun ca înca nu reusesc sa valorifice informatiile generate de analizele big data”, mai evidentiaza studiul.

Privind dincolo de grupul liderilor digitali, studiul arata ca celelalte companii de media si divertisment se confrunta cu provocari si mai mari privind gestionarea big data. Astfel, doar 11% dintre aceste companii folosesc rezultatele generate de analiza big data. În conditiile în care 81% dintre liderii digitali declara ca pot integra informatiile provenind din doua sau trei canale pentru a obtine un profil mai fidel al audientei, doar 64% din celelalte companii sustin ca au aceasta capacitate. G.S.bursa.ro

Cuvinte cheie: , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie