Un nou lant de magazine intra in Romania

 

Biedronka, lantul polonez de supermarketuri care numara 2.400 de magazine si are afaceri anuale de 7,7 mld. euro, analizeaza intrarea pe piata locala de retail prin preluarea unei retele din esalonul doi.

biedronkaPiata locala de comert este dominata de giganti germani – grupul Schwarz cu Kauf­land si Lidl – si francezi – Car­re­four si Auchan – cu afaceri de sute de milioane sau chiar peste un miliard de euro. Intrarea în România a polonezilor de la Bie­dronka se poate face astfel printr-o achizitie a unei retele din esalonul doi, cum este cazul lantului de supermarketuri Profi, controlat de fondul po­lonez de investitii Enterprise Inves­tors, sau Mega Image, detinut de grupul belgian Delhaize.

Polonezii de la Biedronka detin singuri o retea de doua ori mai extinsa decât tot comertul modern local – ce include super­mar­keturi, hipermarketuri, ma­gazine de tip discount si cash&carry – iar afacerile lor în 2013 sunt de 7,7 miliarde de euro, în contextul în care cel mai puternic comerciant local – Kaufland – are afaceri de circa 1,65 mld. euro în 2013 potrivit estimarilor ZF, iar tot co­mer­tul modern local are o valoare de aproape 9 mld. euro anul trecut.

Lantul se uita cu atentie la piata locala de retail, iar cea mai la îndemâna achizitie ar fi lantul Profi, care a terminat anul trecut cu afaceri de aproape 330 de milioane de euro, numara peste 200 de supermarketuri, fiind al doilea cel mai ex­tins lant de magazine din România dupa Mega Image. Lantul este cea mai plauzibila tinta de achi­zitii în contextul în care retailerul s-a extins agresiv în ultimii ani, iar actionarul si-a anuntat înca de la început intentia de a vinde în momentul în care reteaua ajunge la maturitate.

„Un fond de investitii ramâne în actionariatul unei retele de comert o perioada de 3-5 ani, scopul fiind înca de la început exitul. În cazul Profi, En­ter­prise Investors a intrat în actionariat în 2009, astfel ca în acest an se împlinesc deja cinci ani si investitia ajunge la maturitate“, spune Marcelo Mihai, se­nior consultant în cadrul companiei de consultanta în management Geva & Company.

Citeste mai departe pe zf.ro

Cuvinte cheie: , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie