Ordinul MFP cu privire la procedura de restituire a sumelor achitate cu titlu de taxe judiciare de timbru, publicat in Monitorul Oficial
În Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 68 din data de 28 ianuarie 2014 a fost publicat Ordinul ministrului finantelor publice si ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice nr. 1918/2013 / 65/2014 pentru aprobarea Procedurii de restituire a sumelor achitate cu titlu de taxe judiciare de timbru.
Fac obiectul procedurii sumele achitate de contribuabili, cu titlu de taxe judiciare de timbru, prevazute de OUG nr. 80/2013 privind taxele judiciare de timbru, pentru care instantele judecatoresti competente, Ministerul Justitiei sau Parchetul de pe lânga ICCJ au stabilit suma cuvenita a fi restituita la cererea solicitantilor.
Stabilirea sumelor de restituit se face de catre instanta judecatoreasca competenta, iar compensarea si/sau restituirea se fac/face de catre organul fiscal competent din cota-parte a taxei care i se cuvine.
În vederea restituirii taxei de timbru, contribuabilul solicitant depune în cadrul termenului legal de prescriptie a dreptului de a cere restituirea, respectiv în termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui în care a luat nastere dreptul la restituire, în original, la registratura unitatii administrativ-teritoriale, cererea de restituire solutionata de instanta judecatoreasca competenta. Pe cererea de restituire solicitantul înscrie numele si prenumele/denumirea, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscala, modalitatea de restituire a banilor: în contul bancar, în numerar sau prin mandat postal, dupa caz, si ataseaza documentul de plata al taxei judiciare de timbru.
În cazul solicitantilor persoane juridice, restituirea sumelor cuvenite se efectueaza numai prin decontare bancara, în contul indicat prin cererea de restituire, iar în cazul solicitantilor persoane fizice, restituirea se va efectua fie în contul bancar indicat prin cererea de restituire, fie în numerar, pentru sume aprobate de instanta judecatoreasca mai mici de 500 lei, fie prin mandat postal.
În termen de maximum 3 zile lucratoare de la data înregistrarii cererii, organul fiscal local transmite organului fiscal competent din subordinea ANAF, cererea solicitantului, decizia instantei judecatoresti competente si documentul de plata a taxei judiciare de timbru, în copie, precum si certificarea faptului ca suma în cauza a fost încasata si nu a mai fost restituita, în original.
Certificarea operatiunii de plata a taxei judiciare de timbru se efectueaza de catre organul fiscal local, prin formularul “Adresa de confirmare a sumei achitate cu titlu de taxa judiciara de timbru cuvenita bugetului de stat”.
Actul normativ reglementeaza în detaliu:
– procedura de restituire a cotei-parti din taxa judiciara de timbru care se face venit al bugetului local;
– procedura de restituire a cotei-parti din taxa judiciara de timbru care se face venit al bugetului de stat.
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!