Increderea partilor in mediator

 

Ca în orice alt domeniu unde persoana este prioritara mesajului, si în mediere functioneaza mimetismul.

mediere divortPartile vor împrumuta din atitudinea mediatorului si, pe masura ce acesta îsi va dezvolta declaratia introductiva, atentia va fi capacitata de continutul mesajului exprimat prin mijloacele de comunicare enuntate anterior.

Încrederea mediatorului este sporita de gradul de empatie pe care-l arata partilor, favorizând deschiderea acestora spre o comunicare efectiva.

Atitudinea de „va înteleg…dar nu înseamna ca va si aprob” reprezinta un mijloc de acumulare de argumente potrivit perceptiei personale ale partilor, argumente care ulterior reiterate vor mari gradul de încredere al acestora în persoana mediatorului.

Atentia mediatorului poate fi subliniata si de dorinta acestuia de a relua informatiile primite, redând fidel datele comunicate de parti, dar filtrate prin abilitatea dobândita, reformulând în ceea ce priveste modalitatea de transmitere a mesajului.

Construirea încrederii reprezinta un mijloc de gestionare a medierii, dobândirea acesteia fiind esentiala în demararea procedurii în sine.

Tehnica reformularii

Medierea se bazeaza în mare parte pe comunicare si, pe cale de consecinta, mediatorul trebuie sa foloseasca reformularea în vederea pozitivarii mesajului transmis.

De foarte multe ori mediatorul are tendinta de a se transforma în canalul de comunicare dintre cei doi subiecti ai procedurii, uitând faptul ca acesta exista, dar a suferit distorsiuni datorate deficientei în traducerea mesajului si în interpretarea lui.

Partile mizeaza pe reactia mediatorului, considerându-l barometrul atitudinilor acestora.

Pozitiile sunt întarite de reactia mediatorului, reformularea mesajului si transmiterea acestuia fiind eficient în facilitarea progresului în directia optimizarii relatiei de interdependenta.

Neutralizarea mesajului si pozitivarea acestuia asigura mediatorului pozitia neutra si impartiala, aspect care îmbunatateste comunicarea în procedura medierii.

Citeste mai departe pe mugurmitroi.portalmediere.ro

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie