Reprezentantii Controlorilor de Trafic Aerian sustin ca Romania detine un standard foarte ridicat al sigurantei zborurilor

 

România detine un standard foarte ridicat al sigurantei zborurilor, fapt apreciat la nivel european si international, sustin reprezentantii Asociatiei profesionale a Controlorilor de Trafic Aerian – RATCA si Sindicatului Serviciilor de Trafic Aerian din România – ATSR din cadrul RA ROMATSA.

controlori trafic aerian„Prin reglementarile specifice profesiei, toate actiunile si activitatile operative sunt continuu monitorizate si înregistrate, ceea ce garanteaza ca investigatia tehnica în desfasurare va avea la dispozitie elemente reale, nicio încalcare a procedurilor neputând fi ascunsa. În ultimele zile, diferite persoane, cu acces limitat sau deloc la informatii reale, au facut multe afirmatii false, trunchiate si denaturate. Acestea au capatat valoare de adevar doar prin simpla difuzare în mass-media, fara a avea o baza reala, fiind departe de realitate, unele denigratoare si chiar jignitoare la adresa profesiei de controlor de trafic aerian si a ROMATSA”, se arata într-un comunicat referitor la accidentul de aviatie din data de 20 ianuarie 2014 din Muntii Apuseni, din apropierea comunei Horea, judetul Alba.

În comunicat se ofera doua exemple, considerate a fi concludente, în legatura cu informatii eronate dintre cele vehiculate.

„Echipamentul ELT (Emergency Locator Transmitter) are scopul de a permite detectarea, localizarea si identificarea vaselor si aeronavelor aflate în dificultate. Aceste echipamente pot emite semnale radio pe frecventele 121,5 MHz si 406 MHz. La ora actuala emisia pe frecventa 406 Mhz este mijlocul standard ce permite identificarea locului unui accident aviatic. Aceasta frecventa este monitorizata de sistemul satelitar COSPAS-SARSAT care determina pozitia emitatorului si o transmite automat punctelor de contact. ROMATSA este punct de contact cu sistemul COSPAS-SARSAT (prin centrul de monitorizare de la Moscova) si primeste automat zeci de astfel de mesaje anual. Serviciul de furnizare a informatiei este gratuit si nediscriminatoriu, nefiind conditionat de plata unui abonament”, potrivit comunicatului.

Potrivit RATCA si ATSR, pentru exemplificare, în 28 decembrie 2013, ROMATSA a primit de la Moscova localizarea unui semnal ELT (406MHz) în zona de responsabilitate. Atunci, ROMATSA a identificat zona, a alertat serviciul responsabil si acesta a descoperit pe Marea Neagra o ambarcatiune cu imigranti aflata în deriva.

„Din luna februarie 2009 sistemul satelitar COSPAS-SARSAT nu mai monitorizeaza emisiile pe frecventa 121,5 MHz din cauza preciziei slabe de localizare. În cazul accidentului din muntii Apuseni nu s-a receptionat un semnal pe frecventa 406 MHz”, se arata în comunicat.

De asemenea, în ceea ce priveste stirea conform careia cineva de la ROMATSA a sunat la Scoala de Aviatie pentru a se opri semnalul ELT deoarece controlorul de trafic este deranjat în casca, comunicatul precizeaza: „Informatia conforma cu realitatea este aceasta: la patru ore dupa ce supravietuitorii accidentului aviatic au fost gasiti si emisia prin ELT devenise inutila, s-a primit la ROMATSA un telefon de la o institutie cu atributiuni în siguranta aeronautica, care a solicitat oprirea semnalului ELT la cererea pilotilor care zburau în acea zona”.

Reprezentantii RATCA si ATSR solicita „presei si tuturor celor ce se exprima în mediul public sa nu traga concluzii înaintea finalizarii investigatiilor tehnice”.

„Consideram ca trebuie sa ne comportam ca într-o tara europeana civilizata si sa ne abtinem de la declaratii înainte de terminarea investigatiilor, pentru a nu prejudicia buna desfasurare a cercetarilor si analizelor în curs. (…) Noi, RATCA si ATSR, respectam meseriile si competentele tuturor celor care se exprima în mediul public si solicitam acelasi respect pentru toti salariatii ROMATSA pe care-i reprezentam, pentru meseriile si competentele lor”, se mai spune în comunicat.  (AS – autor: George Banciulea, editor:Nicoleta Gherasi), agerpres.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie