Directorul comercial al Grupului Renault in Romania, apreciaza ca in 2014 va avea loc ultima editie a Programului Rabla

 

Programul ‘Rabla’ nu trebuie modificat de la an la an si credem ca editia din 2014 va fi ultima, a declarat, marti, într-o conferinta de presa, Thomas Dubruel, directorul comercial al Grupului Renault în România.

Programul RablaAcesta a precizat ca este nevoie de o regândire a programului în asa fel încât sa fie stimulata în continuare achizitia de masini noi.

‘Nu cred ca trebuie sa schimbam Programul ‘Rabla’ de la an la an. De aceea solicitam un Program Rabla ca în 2013, dar care sa demareze mai repede decât anul trecut, când stim ca a început la finele lunii mai – începutul lui iunie. Pentru a vorbi de Rabla în 2015, cred ca e nevoie mai întâi de un program în 2014 si cât mai curând. Credem ca anul acesta va fi ultimul program Remat. Trebuie sa avem si în acest an un program, dar dupa aceea trebuie oprit si gândit un alt tip de program pentru sprijinirea cumpararii de masini noi’, a mentionat Dubruel.

Marti dimineata, reprezentantii Autovit.ro aratau ca piata auto este foarte instabila si imprevizibila iar în contextul discutiilor despre renuntarea la programul Rabla dupa 2014, marea întrebare este daca anul acesta nu va fi o editie ‘muribunda’, caracterizata printr-un interes scazut din partea celor implicati în program.

Conform Administratiei Fondului pentru Mediu /AFM/, românii au cumparat, pâna în prezent, aproape 13.400 de autoturisme noi prin intermediul Programului ‘Rabla 2013’, iar circa 19.900 de masini mai vechi de zece ani au ajuns la casat.

Din numarul total de autovehicule cumparate, 690 au beneficiat de eco-bonusuri.

AFM a alocat, în 2013, în prima faza, 135 de milioane de lei pentru 20.000 de tichete ‘Rabla’. Ulterior, din noiembrie, numarul voucherelor a fost suplimentat cu 3.000 de exemplare.

Programul ‘Rabla’ are ca scop înlocuirea masinilor mai vechi de 10 ani, pentru editia din acest an a programului fiind utilizat un singur tichet valoric în valoare de 6.500 de lei pentru achizitionarea unui autovehicul nou.

Parcul auto national din România ajunsese, la finele anului 2012, la 5,71 milioane de unitati, în crestere cu 26,8%, comparativ cu 2007, din acest total peste jumatate fiind reprezentate de masinile mai vechi de 10 ani, potrivit datelor Directiei Regim Permise de Conducere si Înmatriculare a Vehiculelor /DRPCIV/.(AS – autor: Daniel Badea, editor: Andreea Marinescu), agerpres.ro

Cuvinte cheie: , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie