Autostrada Sibiu-Nadlac va fi finalizata in 2015, dar legatura cu estul tarii spre Constanta, abia in 2018

 

O autostrada continua între vestul tarii, la Nadlac, si estul tarii, la Constanta, care va trece prin Sibiu si Brasov, va fi gata în 2018, potrivit celor mai recente promisiuni ale guvernului Ponta. Deocamdata însa mai putin de jumatate din lungimea de aproape 920 de kilometri a acestei autostrazi este deschisa circulatiei, potrivit unei analize a ZF. Anul viitor se va putea circula însa pe autostrada fara întreruperi de la Sibiu la Nadlac, spun autoritatile.

autostrada transilvalia bechtelAutostrada de la Nadlac la Constanta care va tranzita centrul tarii prin Sibiu si Brasov va avea o lungime de 920 de kilometri, dar mai putin de jumatate din aceasta, adica 417 kilometri, este în prezent finalizata, potrivit unei analize a ZF. Cu toate acestea, statul s-a angajat sa o finalizeze pâna în 2018. Aceasta va fi prima autostrada care va traversa România de la est la vest, dupa ce guvernul Ponta a anuntat la finalul anului trecut ca a stabilit ca prioritate constructia unei autostrazi între Sibiu si Bucuresti care sa tranziteze Brasovul si Ploiestiul, în detrimentul unui traseu care sa treaca prin Pitesti.

Daca se ia în calcul autostrada Nadlac-Constanta care tranziteaza Pitestiul, aproape 530 km din cei 850 km ai acestei sosele sunt în prezent deschisi circulatiei. Costul total de constructie al autostrazii Nadlac-Constanta, luând în considerare traseul care trece prin Sibiu si Pitesti, se ridica la circa 5,5 mld. euro, suma incluzând valoarea de executie a tronsoanelor de autostrazi dar si a centurilor principalelor orase tran­zitate, potrivit calculelor ZF. Cu alte cuvinte, costul mediu de constructie al acestei autostrazi este de circa 6,5 mil. euro pe kilometru.

Pe de alta parte, costul total de constructie a autostrazii care leaga vestul României de portul Constanta, luând în calcul ruta care parcurge orasele Sibiu si Brasov, ajunge la 5,8 miliarde de euro, astfel ca în medie un kilometru costa 6,3 milioane de euro, potrivit calculelor ZF.

Autostrada cu tronsoane lipsa

Recent, ministrul marilor proiecte Dan Sova spunea ca în 2015 va exista o autostrada continua Viena-Sibiu, în contextul în care pâna anul viitor ar urma sa fie inaugurate si tronsoanele lipsa din autostrada Nadlac-Sibiu, si anume Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj (lot 2), Lugoj-Deva (loturile 2, 3 si 4) si Orastie-Sibiu (lotul 3). În prezent conexiunea pe auto­strada dintre Viena si granita ungaro-româna este aproape finalizata, lipsind doar un tronson de circa 23 de kilometri între localitatea ungara Mako si frontiera cu România, ce ar urma sa fie gata însa pâna la finalul acestui an. Odata cu finalizarea acestui tronson din Ungaria, dar si a tronsoanelor lipsa din România, distanta Sibiu-Viena pe autostrada va fi de circa 750 de kilometri, dintre care 330 de kilometri se vor situa pe teritoriul României, potrivit calculelor ZF. Practic, soferii vor putea ajunge de la Sibiu în capitala Austriei în 6-7 ore.

Pe de alta parte, o autostrada continua între Sibiu si Constanta va exista abia în 2018, potrivit celor mai recente harti si estimari prezentate de guvern. Conexiunea între Sibiu si Constanta va fi însa realizata pe ruta Brasov-Ploiesti-Bucuresti. Pe aceasta ruta, în pre­zent nu este con­struita decât por­tiunea Ploiesti-Bucuresti, pâna peste 4 ani statul fiind nevoit sa realizeze atât sectoarele Sibiu-Brasov (134 kilometri), cât si Brasov-Comarnic-Ploiesti (105 kilometri). De asemenea, centura Capitalei între iesirea de pe autostrada Bucuresti-Ploiesti si intrarea pe Autostrada Soarelui va trebui modernizata si extinsa la 4 benzi pe sens pe întregul traseu. Andreea Neferu, zf.ro

Cuvinte cheie: , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie