Lidl se alatura luptei impotriva obezitatii copiilor si scoate dulciurile si snaksurile de la casele de marcat

 

Lidl devine primul retailer care nu va mai expune pe rafturile de la iesirea din cele 600 de magazine din Marea Britanie dulciuri si produse alimentare care ar putea încuraja obezitatea la copiilor, scrie Daily Mail.

lidlDecizia apare pe fondul reactiei societatii britanice la situatia creata de majoritatea retailerilor care saboteaza eforturile parintilor de a-si încuraja copii sa manânce sanatos prin expunerea snacksurilor si a dulciurilor la casele de marcat.

Saptamâna trecuta, un grup de doctori si profesori au cerut magazinelor si producatorilor din industria alimentara sa reduca nivelul de zahar din mâncarurile procesate si din bauturi cu pâna la o treime în urmatorii 5 ani pentru a lupta împotriva obezitatii.

Un studiu realizat de Lidl a aratat ca peste jumatate dintre parinti au avut dificultati în a-si convinge copii sa manânce sanatos atunci când acestia erau înconjurati de mâncare procesata si de dulciuri.

„Ne-am angajat nu numai sa scoatem în evidenta importanta unei diete echilibrate si a unui stil de viata sanatos dar sa si facem în asa fel încât clientilor nostri sa le fie mai usor sa le atinga. Stim cât de dificil este sa lupti cu tentatia si de aceea scoatem dulciurile si ciocolata de pe rafturile de la casa”, a declarat Ronny Gottschlich, director general Lidl UK.

Decizia de a renunta la amplasarea de produse considerate „junk food” la casele de marcat apare în urma unui proces de 10 saptamâni de la unele magazine unde dulciurile au fost înlocuite cu fructe sau alte alimente sanatoase la câte un punct de iesire. La casele de marcat unde s-au scos dulciurile vânzarile au crescut cu 20% iar studiile au scos la iveala ca 7 din 10 clienti ar fi cumparat un aliment sanatos.

Studiul publicat anul trecut de campania „Junk Free Checkouts” a aratat ca 8 din 10 parinti erau nemultumiti de faptul ca magazinele încurajeaza consumul de alimente bogate în zahar plasându-le la casele de marcat.

„Felicitam Lidl pentru aceasta decizie de a deschide calea renuntând la alimentele nesanatoase de la casele de marcat. Miza este acum la celelalte supermarketuri si retaileri daca vor urma exemplul”, a declarat Malcolm Clark, din partea Children’s Food Campaign. Octavian Calei, zf.ro

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie