Elevii claselor a II-a, a IV-a si a VI-a, vor fi evaluati in luna mai 2014. Vezi calendarul

 

Evaluarile nationale la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a, ale caror note nu se trec în catalog, vor avea loc în intervalul 6 – 29 mai, în doua sesiuni, a doua fiind rezervata elevilor care au absentat, din motive întemeiate, la prima sesiune, informeaza Ministerul Educatiei.

elevPotrivit calendarului facut public de Minister, joi, pe site-ul www.edu.ro, prima sesiune este programata în perioada 6 – 15 mai, iar a doua, între 20 si 29 mai.

În prima sesiune, elevii de clasa a II-a vor fi evaluati în 6 mai la limba româna (scris si citit), în 7 mai la limba materna (scris si citit) si în 8 mai la matematica.

Evaluarea la clasa a IV-a are calendarul 13 mai (limba româna si limba materna) si 14 mai (matematica), iar cea la clasa a VI-a, 14 mai (limba si comunicare) si 15 mai (matematica si stiinte).

În sesiunea a doua, elevii de clasa a II-a vor fi evaluati la 20 mai (limba româna – scris si citit), 21 mai (limba materna – scris si citit) si 22 mai (matematica).

Evaluarea celor de clasa a VI-a este programata în 27 mai (limba si comunicare) si 28 mai (matematica si stiinte), iar a celor de clasa a IV-a, în 28 mai (limba româna, limba materna) si 29 mai (matematica).

Testele pentru evaluare sunt elaborate de Centrul National de Evaluare si Examinare, fiind formulate clar, precis si în stricta concordanta cu programele scolare în vigoare pentru fiecare disciplina de studiu, astfel încât sa permita administrarea în câte doua secvente de evaluare, precizeaza Ministerul Educatiei.

„Aceste evaluari nu sunt o inventie de acum, ci sunt prevazute în Legea educatiei din 2011. Se doreste doar verificarea pregatirii elevilor si familiarizarea lor cu examenele, dupa ce în anul scolar 2012-2013 s-au facut pilotari ale acestor evaluari”, a explicat, pentru MEDIAFAX, ministrul Educatiei, Remus Pricopie.

Potrivit ministrului Educatiei, prin aceste evaluari se doreste „o evaluare a întregului sistem”, astfel încât peste sase ani, când examenele vor fi de tipul testelor PISA, cei care sunt acum în clasa a II-a sa fie deja obisnuiti cu acest gen de verificare. „Modele de subiecte vor fi facute publice pe site-ul ministerului”, a mai spus Pricopie.

Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemanator cu cel al evaluarilor internationale administrate elevilor în vârsta de 10-12 ani.

Nivelul de dificultate al testelor va fi mediu.

Rezultatele obtinute la EN-2014 nu se înregistreaza în catalogul clasei si sunt valorificate la nivelul unitatii de învatamânt prin elaborarea planurilor individualizate de învatare, consemnarea în portofoliul educational al elevului, respectiv informarea parintilor/reprezentantilor legali ai elevului asupra stadiului formarii si dezvoltarii competentelor evaluate.

Potrivit Ministerului, responsabilitatea administrarii la clasa a evaluarilor nationale apartine administratorului de test, care poate fi învatatorul, institutorul sau profesorul de la clasa. Pe toata durata evaluarii, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu are ore la acea clasa, desemnat de presedintele comisiei de organizare si de administrare a EN-2014 din unitatea de învatamânt.

Cadrele didactice evaluatoare sunt selectate de la alte unitati scolare decât cele din care provin elevii ale caror teste sunt evaluate. Fiecare test este evaluat de catre doua cadre didactice, pentru fiecare disciplina în parte, pe baza Caietului cadrului didactic. Baremele de evaluare, precum si alte informatii referitoare la evaluare, sunt cuprinse în Caietul cadrului didactic. Evaluarea fiecarui test se face cu respectarea stricta a baremului si a precizarilor din Caietul cadrului didactic. Elvira Gheorghita, mediafax.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie