Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania sustine imbunatatirea cadrului legislativ pentru IMM-uri

 

Consiliul National al Întreprinderilor Private Mici si Mijlocii din România (CNIPMMR) sustine necesitatea îmbunatatirii semnificative a cadrului legislativ pentru întreprinderile mici si mijlocii, pentru asigurarea unui mediu de afaceri favorabil înfiintarii si dezvoltarii IMM-urilor, pentru relansarea economiei, cu acordarea de facilitati pentru crearea de locuri de munca sau mentinerea celor existente, pentru start-up-uri si pentru reinvestirea profitului.

imm-uriReferitor la Proiectul de lege pentru modificarea si completarea Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiintarii si dezvoltarii întreprinderilor mici si mijlocii, care a fost aprobat în sedinta Guvernului din 4.12.2013, CNIPMMR considera ca sunt strict necesare îmbunatatiri semnificative, care sa vizeze: asigurarea transpunerii pe deplin a masurilor prevazute în Comunicarea Comisiei „Gânditi mai întâi la scara mica” – un „Small Business Act” pentru Europa, punerea pe deplin în aplicare a Programului de Guvernare 2013-2016, asigurarea cadrului necesar realizarii angajamentelor si prevederilor cuprinse în: Rezolutiile si Regulamentele Organizatiei Internationale a Muncii privind promovarea întreprinderii sustenabile si rezolvarea crizei tineretului pe plan mondial; Recomandarea Consiliului din data de 29.5.2013 privind Programul national de reforma al României pentru 2013 si care include un aviz al Consiliului privind Programul de convergenta al României pentru perioada 2012-2016, COM(2013) 373 final; Comunicarea Comisiei – Reglementarea inteligenta – luarea în considerare a nevoilor întreprinderilor mici si mijlocii, valorificarea bunelor practici la nivel european.

Printre prevederile vazute ca absolut necesar de introdus in proiectul de lege se precizeaza norme de tehnica legislativa obligatorii pentru toate actele normative care vor avea efecte asupra IMM-urilor, completari care nu vizeaza cheltuieli bugetare suplimentare: consultarea organizatiilor  reprezentative  ale  IMM-urilor privind continutul proiectelor de acte normative, al analizelor de impact si a Testului IMM, cu valorificarea în mod corespunzator a propunerilor acestora si motivarea nevalorificarii pozitiei lor, care vor constitui anexe ale proiectului de act normativ, care îl va însoti pâna la adoptare si care vor fi publicate pe site-ul initiatorului; prezentarea anual, pâna la data de 1 decembrie, a planificarii anticipate a legislatiei referitoare la întreprinderi care va intra în vigoare în cursul urmatoarei perioade bugetare; sanctiuni în cazul nerespectarii principiilor „Gânditi mai întâi la scara mica” („Think small first”) si al  numarului constant („one in/one out”) sau aplicarea „Testului IMM. Prevederi privind simplificarea birocratiei, care nu vizeaza cheltuieli bugetare suplimentare: Obligativitatea reglementarii pentru IMM-uri a unei proceduri simplificate judiciare de lichidare a unei întreprinderi în caz de faliment nefraudulos; Masuri pentru reglementarea derogarilor, perioadelor de tranzitie si scutirilor, în special în ceea ce priveste obligatiile de informare si declarative; Reducerea la jumatate a termenelor din procedurile de acordare a licentelor si autorizatiilor necesare functionarii si dezvoltarii IMM-urilor, pentru toate codurile CAEN; Masuri pentru cresterea accesului IMM-urilor la achizitii publice: transparenta procedurilor de cumparare directa, obligativitatea divizarii obiectelor contractelor de achizitie publica în loturi, pentru necesarul lunar/trimestrial si marirea vizibilitatii subcontractarilor. Prevederi privind alocarea unui procent de minim 0,4% din PIB pentru finantarea programelor de dezvoltare si a masurilor de sprijinire a înfiintarii de noi întreprinderi si de sustinere a dezvoltarii întreprinderilor mici si mijlocii, la nivel national si local (cu mentinerea prevederilor art. 26 din actuala lege care reglementeaza alocarea de fonduri în valoare de 0,4% din PIB pentru programe destinate IMM-urilor si în perioada 2014-2020, având în vedere ca sectorul IMM-urilor contribuie cu 65% la PIB si asigura ocuparea pentru 65-67% din forta de munca). Prevederi privind completarea programelor nationale pentru IMM-uri cu programe speciale finantate din fonduri europene, care nu greveaza bugetul statului: fond special de microfinantare a IMM-urilor, programe speciale de cercetare,  dezvoltare si consultanta, baze nationale de informatii si cunostinte, fond special pentru cofinantarea realizarii de produse ecologice; fond special pentru minigranturi pentru microîntreprinderi; clustere inovative, fond special „venture capital”. Prevederi privind stimularea ocuparii, a industriei autohtone si a accesului IMM la finantare: Stimulente fiscale pentru IMM-uri si pentru crearea de noi locuri de munca, potrivit Programului de Guvernare 2013-2016; Extinderea masurilor stabilite prin Legea nr. 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare pentru toate IMM-urile furnizoare; Program de dezvoltare a retelei nationale de colectare, depozitare si prelucrare a produselor agricole; Reglementarea institutiei „Mediatorul de credite”; Capitalizarea Fondului de garantare si a Fondului de Contragarantare; Scutirea (suportarea, de la Bugetul de stat), pentru o perioada de 1 an, a contributiilor sociale datorate de angajatori. De asemenea, se mai propune stabilirea unei perioade maxime pentru transpunerea si aplicarea si a celorlalte masuri prevazute de Small Business Act.

Consiliul National al Întreprinderilor Private Mici si Mijlocii din România îsi exprima convingerea ca initiatorii modificarii Legii nr. 346/2004, membrii Camerei Deputatilor si Senatului vor fi receptivi si vor valorifica propunerile formulate, pentru asigurarea transpunerii si aplicarii în România a „Small Business Act”, pentru relansarea economiei, dezvoltarea sectorului IMM-urilor, reducerea somajului si cresterea veniturilor bugetare. Costin Nitu, curierulnational.ro

Cuvinte cheie: , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie