Estimare GfK: In 2014, Auchan va deveni al doilea cel mai important lant de hipermarketuri din Romania
Auchan va deveni la finalul transformarii celor 20 de hipermarketuri real, preluate de la Metro, a doua cea mai importanta retea de hipermarketuri din România, dupa Kaufland si înaintea Carrefour, estimeaza GfK.
Potrivit firmei de cercetare, cei mai puternici retaileri din România erau în prima jumatate a acestui an Kaufland, Carrefour si Lidl, top identic cu cel din 2012.
„Pâna în septembrie 2014, ne asteptam la o schimbare a topului ca urmare a preluarii magazinelor Real de catre Grupul Metro si remodelarea acestora sub marca Auchan. Estimam ca la finalizarea acestui proces Auchan va fi al doilea cel mai important lan? de hipermarketuri din România”, a declarat Raluca Raschip, consumer goods & retail director al GfK România.
Potrivit sursei citate, din rezultatele cumulate ale Auchan si Real, obtinute în prima jumatate a anului 2013, acestia acopera 7% din valoarea totala a bunurilor de larg consum consumate în interiorul casei si pu?in mai mult de un sfert din totalul cheltuielilor în hipermarket, având o baza de cumparatori de aproximativ 40% din gospodariile din România.
Retailului modern l-a depasit pentru prima data în acest an pe cel traditonal, ajungând la 53% din valoarea totala a produselor de larg consum, iar hipermarketul este canalul cu cea mai mare crestere, cu 3 puncte procentuale fa?a de anul anterior, atingând o cota de 28%.
„Observam un fenomen accentuat de duplicare a cumparatorilor – 9 din 10 români îsi fac cumparaturile atât din comertul modern, cât si din cel traditional”, a aratat Raluca Raschip.
Activitatile retailerilor s-au intensificat în ultima perioada atât din punct de vedere al numarului de magazine deschise, cât si în privinta activitatilor de loializare – leafleturi, publicitate, concursuri în magazine sau alte activitati promotionale, noteaza GfK.
În acest an, marile retele au deschis 270 de magazine, majoritatea de proximitate si supermarketuri, si s-au extins pe online. Valoarea pietei de retail se situa anul trecut la 17,2 miliarde euro. economica.net
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!