Managerii privati din CFR SA si CFR Calatori, au zilele numerate la conducerea celor doua companii

 

Managerii privati din CFR SA (Infrastructura) si CFR Calatori, au zilele numerate la conducerea celor doua companii. Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, care si-a exprimat public în repetate rânduri nemultumirea fata de modul în care managerii înteleg sa conduca cele doua societati feroviare, a trimis o sesizare Ministerului Finantelor Publice (MFP) cu privire la o serie de nereguli constatate în urma unei analize efectuate asupra respectarii prevederilor legale cu privire la guvernanta corporatista.

Ramona ManescuPotrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, conducerile celor doua companii nu respecta cerintele formulate în Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 109 din 2011 privind guvernanta corporatista a întreprinderilor publice, respectiv articolul 39 alin. 2, ce obliga la publicarea pe site-ul companiei a politicii si a criteriilor de remunerare a administratorilor si directorilor.

De asemenea, managerii încalca si articolul 51, care impune publicarea hotarârilor adunarilor generale ale actionarilor, a situatiilor financiare anuale, a raportarilor contabile semestriale, a raportului de audit anual precum si a CV-urilor membrilor consiliului de administratie si ale directorilor.

“Potrivit legii, în acest caz a fost trimisa o sesizare catre MFP, care este abilitat sa constate contraventiile, conform articolului 59 ale aceleiasi ordonante si sa aplice sanctiunile care se impun”, se mentioneaza în comunicatul MT, citat de Agerpres.

Manescu cere sanctiuni pentru directori

Ministrul Ramona Manescu cere Consiliilor de Administratie ale companiilor CFR si CFR Calatori sa ia masuri atât împotriva conducerilor acestor societati, cât si a persoanelor responsabile de incidentele produse marti dimineata, când doua trenuri Regio au înregistrat defectiuni la locomotive si zeci de calatori au ramas în tren, în frig, timp de mai multe ore, pâna când fie s-a gasit o solutie pentru preluarea lor, fie au putut sa-si continue drumul.

Ministerul a solicitat directorilor CNCF CFR si SNT CF CFR Calatori explicatii cu privire la situatia extrem de grava în urma careia zeci de calatori au stat în frig.

În opinia ministrului de resort, Ramona Manescu, situatia aparuta este o consecinta a managementului defectuos si a lipsei de preocupare, atât a consiliilor de administratie, cât si a directorilor celor doua societati de cale ferata. “Nu este posibil ca, timp de patru ore, calatorii sa înghete într-un tren, în timp ce oamenii cu functii înalte din aceste societati stau bine-mersi la caldura. Modul în care conducerile celor doua companii au tratat aceasta situatie ne arata, de fapt, calitatea slaba a actului de management. Cei din fruntea companiilor au demonstrat ca sunt mai degraba interesati de salariile consistente decât de calatori. Aceasta atitudine explica, de altfel, si rezultatele nesatisfacatoare ale CNCF CFR SA si SNT CF CFR Calatori”, a declarat Ramona Manescu.

Conform sursei citate, s-a constatat ca managerii nu au luat masurile necesare în acest caz, încalcând prevederile legale, iar consiliile de administratie, potrivit legii, nu au intervenit în supravegherea activitatii managerilor pentru a asigura un transport civilizat calatorilor.

“În consecinta, consiliile de administratie trebuie sa ia masuri atât împotriva conducerilor acestor companii, cât si a persoanelor responsabile implicate în acest caz. De asemenea, conform prevederilor legale, membrii consiliilor de administratie raspund în solidar cu directorii pe care i-au numit în functii pentru prejudiciile cauzate de acestia”, se mentioneaza într-un comunicat al MT.

Marti dimineata, trenul Regio 2080 pe ruta Petrosani – Craiova s-a oprit în câmp, între Lunca Budieni si Copacioasa, din cauza unei defectiuni a locomotivei. Calatorii care se aflau în tren au fost nevoiti sa stea în frig mai bine de patru ore, în intervalul 6.50 – 11.00, pâna când echipele de interventie au gasit o solutie pentru preluarea acestora. În urma acestei defectiuni, trei trenuri au înregistrat întârzieri de 382 de minute.

Tot în aceasta dimineata, la 9.30, pe ruta Faurei – Galati, trenul Regio 7373 a avut o defectiune la rama electrica, fiind nevoie de o locomotiva de ajutor. Calatorii aflati în acest tren au fost nevoiti sa astepte timp de doua ore pentru a-si putea continua drumul. A.T.puterea.ro

Cuvinte cheie: , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie