Mediere intr-un caz de abuz flagrant al unei banci, care cerea de la un client o suma de 1.000 de ori mai mare decat cea imprumutata

 

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a intervenit în cazul unui abuz flagrant al unei banci care cerea de la un client o suma de 1.000 de ori mai mare decât cea împrumutata. Institutia financiara solicita penalitati la penalitati, încalcând astfel legea.

medierea conflictelor de muncaUn român a utilizat suma de 567 de lei de pe un card de cumparaturi si a ajuns sa fie obligat sa plateasca înapoi bancii nu mai putin de 600.000 de lei. Situatia incredibila a fost semnalata comisarilor Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor , care au luat masuri împotriva acestui abuz.

„Creditul a fost luat în 2007, iar clientul bancii respective a platit ratele, fara dobânzi, pâna în 2009, când cardul a si fost blocat. Saptamâna aceasta s-a trezit cu executare silita pentru suma de 600.000 de lei, în care intrau penalitati la penalitati si comisioane pentru depasire de limita de card”, ne-a declarat Mirona Daia, director Directia de Control si Supraveghere Piata din cadrul ANPC.

Solutia ANPC în acest caz a fost gasita la masa medierii. Banca respectiva a renuntat la pretentiile exagerate de a primi 600.000 de lei si a acceptat sa primeasca suma de 567 de lei cheltuita de client. Taxa pentru rezilierea contractului de telefonie, ilegala.

O premiera absoluta o constituie primul proces-verbal de contraventie încheiat de ANPC pentru clauza abuziva împotriva unui operator de telefonie mobila.

Este vorba despre sanctionarea taxei pentru rezilierea prematura a contractului. Consecinta extrem de importanta a încheierii procesului-verbal de catre ANPC este ca acesta va ajunge în instanta, decizia instantei urmând sa oblige operatorul sa modifice aceasta clauza din absolut toate contractele cu clientii.

„Potrivit modificarilor aduse Legii 193/2000, în urma constatarii clauzei abuzive de catre ANPC, instanta poate decide eliminarea sau modificarea clauzei din toate contractele operatorului sanctionat. Taxa pentru reziliere anticipata creeaza un dezechilibru între drepturile si obligatiile partilor, operator si client”, a mai afirmat Mirona Daia.

Totodata, presedintele ANPC, dr. Bogdan Nica, ne-a precizat ca institutia pe care o conduce va verifica si va raspunde prompt tuturor sesizarilor cetatenilor în ce priveste clauzele abuzive.

„Faptul ca banca a calculat penalitati la penalitati încalca prevederile legislative si creeaza un prejudiciu financiar nejustificat.”, Mirona Daia, director ANPC

„A venit timpul sa intram în normalitate, pentru ca legea îi apara pe consumatori si aceasta trebuie respectata. Vom fi intransigenti cu orice încalcare a prevederilor legale, iar acesta este un mesaj pentru toti agentii economici.”, Dr. Bogdan Nica, presedintele ANPC. Claudia Marcu, ziarulring.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie