Efectul placebo al produselor bio. Vezi studiu
Produsele organice sunt la mare cautare printre consumatorii care aspira la un stil de viata sanatos. Etichetarea „eco“ a unui aliment ne trimite imediat cu gândul la bunatatile din camara bunicilor, fara urma de organisme modificate genetic, hormoni sau chimicale. Un studiu recent arata cât de mult suntem influentati de modul în care este „împachetata“ o astfel de marfa.
Interesul în continua crestere pentru produsele bio, la nivel mondial, este perfect justificat de nenumaratele avertismente legate de „otravurile“ pe care le înghitim zi de zi, produse umflate cu hormoni, saturate cu antibiotice si tratate cu pesticide.
Pe de alta parte, concluziile mai multor studii efectuate de Food Standards Agency din Marea Britanie au aratat ca diferentele dintre produsele organice si cele obisnuite nu sunt semnificative, cel putin în ceea ce priveste aportul de nutrienti.
O cercetare desfasurata de Universitatea Gavle din Suedia a scos în evidenta cât de mult ne schimba perceptia asupra unui produs numai ideea ca acesta este bio.
Mai multor persoane le-au fost oferite spre degustare doua tipuri de cafea si li s-a spus ca una dintre ele este bio. Dupa ce au baut ambele cesti de cafea, subiectii au fost întrebati care li s-a parut mai gustoasa. Toti au afirmat ca aroma cafelei organice a fost mult mai buna decât a bauturii preparate din boabe de cafea obisnuite, asta în conditiile în care în cadrul experimentului au fost folosite doua marci obisnuite, similare, si nu organice.
„Acest studiu demonstreaza ca etichetarea unui produs drept bio ne determina nu numai sa scoatem mai multi bani din buzunar, fara sa ne mai punem vreo întrebare legata de calitatile reale ale acestuia, ci schimba si modul în care percepem gustul unui astfel de aliment, presupus de calitate superioara“, a declarat cercetatorul Patrik Sorqvist.
Rezultatele obtinute de Universitatea suedeza vin sa completeze studii anterioare, conform carora avem tendinta sa presupunem ca produsele bio contin mai putine calorii. Oana Bâltoc, adevarul.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!