Despre discriminarea transfrontaliera a consumatorilor

 

Consumatorii europeni continua sa întâmpine dificultati în momentul în care cumpara servicii transfrontaliere, într-un Eurobarometru recent iesind la iveala faptul ca un sfert dintre cei activi ca si cumparatori în mediul online au fost discriminati datorita nationalitatii si locului de resedinta, potrivit europa.eu.

discriminare1Comisarul pentru politica de consum, Neven Mimica a declarat: ”Crearea unei piete unice adevarate si permiterea comertului online pentru a-si îndeplini potentialul de crestere ar putea genera beneficii de pâna la 200 miliarde de euro pentru consumatori. Discriminarea nejustificata bazata pe motive precum nationalitatea sau locul de resedinta în prestarea de servicii este interzisa de dreptul UE. Vreau sa fiu sigura ca toti consumatorii îsi stiu drepturile si ca aceste drepturi sunt pe deplin respectate si aplicate”.

Aproximativ 74% din plângerile privind serviciile prestate primite de Centrele Europene pentru Consumatori sunt în legatura cu situatiile în care consumatorii întâmpina diferente de pret sau de servicii atunci când cumpara online, cum ar fi muzica, carti sau aparate electronice. 21% din plângeri sunt legate de serviciile din turism si restul de 5% în sectorul de închirieri si sectorul leasing.

Consumatorii au de regula mult mai multe drepturi decât stiu. Verificati-va drepturile aici.

Robert Balasa, juridice.ro

Cuvinte cheie: , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie