Schimbare de plan la Guvern: Bucurestiul va fi legat de Transilvania pe autostrada cu ruta Brasov-Sibiu, si nu pe ruta Pitesti-Sibiu

 

Autostrada Sibiu-Pitesti, care care trebuia sa traverseze Carpatii pe Valea Oltului, nu mai face parte din programele prioritare ale Guvernului, potrivit programului prezentat astazi.

autostrada1Bucurestiul va fi legat de Transilvania pe ruta Brasov-Sibiu, pe autoastrada, si nu pe ruta Pitesti-Sibiu,  asa cum au fost facute planurile de ani de zile. Cel putin asa reiese din documenteul prezentat azi de premierul Victor Ponta referitor la prioritatile programului de autostrazi ale Guvernului.

Planurile Executivului se refera la constructia prioritara a unei autostrazi între Sibiu si Brasov, care sa lege Bucurestiul de autrostrada de pe corodorul IV, la Sibiu, dupa ce se va fi terminat constructia tronsonului Comarnic-Brasov, care ar urma sa fie realizat în regim de concesiune.

Premierul a declarat, în fata grupurilor parlamentare USL, ca anual va fi alocata constructiei de autostrazi o suma cuprinsa între 750 de milioane si un miliard de Euro, Parlamentul si Guvernul urmând sa decida în fiecare an în ce directie aloca aceasta resursa suplimentara.

Vedeti, integral, programul de constructie de autostrazi, atasat, în galerie

„Dupa 2000 s-au facut foarte multe harti, dar foarte putine lucruri în mod real. Vreau sa va rog, dupa ce o sa fac aceasta prezentare, sa discutati în comisiile de specialitate cum putem îmbunatati aceasta strategie, tinând cont de realitate si de resursele financiare. Si, daca veti fi de acord, este si ideea unuia dintre colegii nostri parlamentari, daca sunteti de acord, sa facem un proiect de lege din strategia de constructie a autostrazilor, care sa fie votat de catre Parlament si care sa ramâna ca o obligatie pentru viitoarele guverne si pentru ca, ceea ce am început, sa nu oprim si sa o luam de la capat”, a spus premierul.

Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructura, Dan Sova, a dat de înteles în repetate rânduri ca planul actual de „închidere” a coridorului IV pan european, de la Nadlac la Constanta, care presupune o autostrada între Sibiu si Pitesti ar putea fi modificat, din cauza costurilor prea mari.

„De la Sibiu la Pitesti, cea mai ieftina varianta este 3,2 miliarde euro. Atat costa autostrada. De la Sibiu la Brasov, ca sa incheiem coridorul IV Brasov – Comarnic – Bucuresti, cea mai scumpa varianta e 900 de milioane de euro. Diferenta intre cele doua tronsoane, pentru a inchide Coridorul IV, e aproape de 400%.
Si mai am un argument, foarte simplu. Toti banii europeni pe autostrazi pentru perioada 2014-2020 sunt 3 miliarde de euro. Sibiu – Pitesti e 3,2 miliarde de euro, deci nici pe aia n-o facem. Daca avem 3 miliarde de euro pe langa Sibiu – Brasov, putem contrui si alte tronsoane, ne mai raman 2,2 miliarde euro sa construim. Daca facem numai Sibiu – Pitesti, n-avem bani s-o terminam din banii europeni si nici fizic n-o terminam pana-n 2020”, a spus Dan Sova.

Autostrada Sibiu-Pitesti este prezenta în planurile Guvernului abia la orizontul anului 2022. economica.net

Cuvinte cheie: , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie