Un oras din Romania ar putea avea metrou care sa lege gara de aeroport, inaintea Capitalei
Daca locuitorii Capitalei se pot bucura de transportul subteran de câteva zeci de ani, edilii marilor orase sau municipii din provincie abia acum îsi fac planuri pentru mutarea unei parti importante din traficul suprateran în subteran.
Bucurestiul nici acum nu are o linie de metrou care sa lege doua dintre cele mai importante noduri de transport, Gara de Nord de Aeroportul Henri Coanda – Otopeni. Un astfel de proiect, de constructie a unei linii de metrou, care sa faca legatura între cele doua puncte a fost pus pe hârtie de mai bine de 7-8 ani, dar pâna în prezent nu s-a realizat mare lucru.
Acum guvernantii nici macar nu stiu care varianta este mai buna, linie de metrou sau linie de cale ferata.
Cel mai mare oras din vestul României ar putea avea metrou sau cale ferata subterana care sa lege cele doua obiective (gara de aeroport) chiar înaintea Capitalei.
Cel putin asta îsi doreste primarul Timisoarei, Nicolae Robu, care a declarat, în urma cucâteva zile, ca ca noua linie de metrou, în lungime de opt kilometri, va începe la Gara de Nord, va trece pe la mall, Gara de Est si se va termina la Aeroportul International Timisoara, potrivit tion.ro
Robu sustine ca a prezentat aceasta idee la Barcelona, unde a fost încurajat sa o duca mai departe, iar apoi, la Karlsruhe, a vazut ca municipalitatea tocmai a început un proiect de mutare a liniilor de tramvai în subteran.
„Asta e solutia – liniile de cale ferata trebuie sa fie duse în subteran, si cu aceasta ocazie sigur ca se va realiza si o conexiune tip metrou între câteva puncte cheie ale orasului nostru: Gara de Nord, zona mall, Gara de Est, aeroportul, toate pot ajunge sa fie legate si se va putea face repede si la preturi convenabile asa ceva. Sunt acele utilaje cârtita care strapung muntii, merg pe sub mari, pe unde vrei”, a spus Robu.
Ulterior, în locul actualei linii de cale ferata ar urma sa existe un teren disponibil de 8 kilometri lungime.
El a precizat ca o alta solutie ar fi mutarea liniei de cale ferata în afara orasului, însa, peste câtiva ani, problema va reveni din cauza extinderii orasului, conform sursei citate.
Primarul a mai spus ca acest proiect se va regasi în portofoliul municipiului Timisoara pentru perioada 2014-2020. Urmeaza doar sa se gaseasca o sursa de finantare. capital.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!