Magazinul Lidl amendat de Protectia Consumatorilor pentru practica comerciala incorecta

 

Comisarii de la Protectia Consumatorilor au considerat ca iesenii care s-au îmbulzit la inaugurarea celui mai nou magazin Lidl din oras au fost supusi unei umilinte.

lidlReprezentantii institutiei s-au autosesizat dupa relatarile din presa locala referitoare la inaugurarea celui mai nou magazin al lantului Lidl din Iasi, eveniment care a avut loc pe data de 18 noiembrie, în cartierul Alexandru cel Bun.

„Dupa cum rezulta din materialele de presa consultate, având în vedere si publicitatea efectuata, în dimineata zilei de 18.11.2013, magazinul în cauza a fost asaltat de un numar foarte mare de clienti, ceea ce a generat îmbulzeala si chiar necesitatea interventiei medicale în cazul a doua persoane. Cu certitudine si stocul redus de produse aflate la promotie este cauza acestor probleme, marfa respectiva epuizându-se astfel în scurt timp, aspect de natura sa creeze inconveniente consumatorilor care nu au ajuns sa achizitioneze produsul dorit. Aspectele expuse denota o practica comerciala incorecta. Amenda aplicata este de 15.000 lei”, se arata într-un comunicat al Comisariatul Regional pentru Protectia Consumatorilor Regiunea Nord – Est (Iasi).

Comisarii au constatat faptul ca în pliantul valabil în perioada 18 – 24 noiembrie, raspândit în Iasi de reprezentantii LIDL, sunt prezentate 11 produse cu reduceri de pret între 60% si 83%, în dreptul fiecaruia fiind precizat pretul vechi, reducerea procentuala si pretul nou.

Oficialii Lidl Discount au pus la dispozitia comisarilor si situatia stocurilor produselor scoase la vânzare, la data organizarii promotiei: pilota bumbac – 131 bucati; comoda baie alba – 26 bucati; dulap chiuveta baie – 54 bucati; patura microfibra – 138 bucati; comoda 4 sertare, fag – 21 bucati; comoda cu 2 sertare si 2 usi, pin masiv – 44 bucati; aparat de facut înghetata – 53 bucati; aparat de ras cu acumulator – 48 bucati; termometru noncontact cu infrarosu – 29 bucati; aparat pentru ascutit burghie – 32 bucati; clesti 7 modele – 500 bucati.

„În speta, a rezultat ca la cel putin o parte dintre produsele prezentate în pliant (comoda baie alba – 26 bucati, comoda 4 sertare, fag – 21 bucati, comoda cu 2 sertare si 2 usi, pin masiv – 44 bucati, aparat de ras cu acumulator – 48 bucati, termometru noncontact cu infrarosu – 29 bucati etc.), în mod evident, operatorul economic nu a asigurat un numar rezonabil de produse, care sa fie suficiente pentru satisfacerea afluxului mare de consumatori care, în mod previzibil, putea fi anticipat, având în vedere marimea magazinului, de 1.000 de mp, tinând cont de reclama facuta, valoarea reducerilor de pâna la 83% si preturile mici, chiar derizorii, rezultate în urma reducerilor”, se mai arata în comunicat.

Oficialii de la Protectia Consumatorilor atrag atentia si celorlalti mari comercianti ca vor fi drastici în situatii similare.

„Cazurile de organizare de vanzari promotionale care atrag un numar mare de cumparatori ar trebui tratate cu mai multa responsabilitate de catre operatorii economici, astfel incat sa fie evitate situatii precum cea analizata de noi. Legea obliga magazinele ca in astfel de situatii sa detina un stoc pentru o perioada si într-o cantitate rezonabile, avându-se în vedere natura produsului, amploarea reclamei si pretul. Atragem atentia operatorilor economici asupra acestei cerinte legale, a carei incalcare o vom sanctiona in caz de abateri „, a declarat Marian Grigoras, seful Comisariatul Regional pentru Protectia Consumatorilor Regiunea Nord – Est (Iasi). Cezar Padurariu, adevarul.ro

Cuvinte cheie: , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie