Din iunie 2014, romanii din strainatate, vor putea accesa un centru unic de contact si suport, lansat de Ministerul Afacerilor Externe

 

Românii din strainatate vor putea sa acceseze la orice ora, începând din iunie 2014, un centru unic de contact si suport, proiectul lansat, ieri, de Ministerul Afacerilor Externe fiind cofinantat din fonduri europene.

ministerul afacerilor externeSecretarul general al Ministerului Afacerilor Externe, Sorin Moise, a precizat, la conferinta de lansare a proiectului „Centru de contact si suport al cetatenilor români din strainatate”, ca acesta este cofinantat 85% din Fondul Social European, prin programul operational Dezvoltarea capacitatii administrative 2007-2013, Axa prioritara II „Îmbunatatirea calitatii si eficientei furnizarii serviciilor publice”.

Potrivit acestuia, proiectul va costa peste 17.600.000 de lei fara TVA, din care valoarea eligibila nerambursabila din Fonduri Sociale este de peste 14.900.000 de lei, suma suportata de la bugetul de stat fiind de circa 2.600.000 de lei.

Moise a mai spus ca proiectul este în curs de implementare – a început în luna septembrie si va fi finalizat cel târziu în luna iunie 2014.

MAE doreste implementarea unui Sistem Informatic Integrat de tip „Contact Center”, care va permite preluarea într-un mod unitar a cererilor cetatenilor pe diverse canale de comunicare: telefon, web, mail, instant messaging.

Cazurile preluate pe diversele canale de comunicare vor fi clasificate, iar petentii vor putea primi informatii specifice în cadrul site-ului centrului de contact sau prin transmiterea de mesaje automate de raspuns, pe email sau telefon, la cazurile semnalate, acolo unde este posibil.

Prin „Call Center” se va pune la dispozitie un punct de acces unitar apelabil prin numere de telefon locale sau internationale, care va fi disponibil non-stop, unde apelantii vor primi asistenta telefonica specializata pe comunitati si limba.

De acest proiect ar urma sa beneficieze cele trei milioane de cetateni români care si-au stabilit domiciliul ori se afla temporar în strainatate, precum si unui numar de minimum 500 de lucratori din cadrul MAE, consuli si functionari consulari care vor utiliza platforma implementata.

Printre obiectivele acestui proiect se numara îmbunatatirea informarii cetatenilor români privind drepturile si obligatiile pe care le au într-o tara straina, facilitarea accesului în timp util la informatii cu caracter consular, îmbunatatirea serviciilor consulare adresate cetatenilor români aflati în strainatate.

Prin acest proiect se vizeaza cresterea vitezei de raspuns la solicitarile primite de la cetateni, prioritizarea problemelor semnalate si realizarea unei baze de date centralizate cu solutiile propuse de personalul consular pe diferite problematici. curierulnational.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie