Companiile de telefonie mobila blocheaza introducerea unei solutii simple prin care utilizatorii pot fi protejati de consecintele furtului telefoanelor
În contextul în care furturile de telefoane mobile au înregistrat o crestere fulminanta în ultima vreme, companiile de telefonie mobila au pus la punct o afacere prin care pot obtine bani buni oferindu-le clientilor o asigurare premium împotriva acestor furturi. La prima vedere, aceasta initiativa pare sa fie în avantajul utilizatorilor de telefoane mobile, însa se pare ca de fapt este doar o modalitate de a rotunji profiturile companiilor, deoarece exista o solutie mult mai economica prin care pot fi prevenite efectele negative ale furturilor.
Potrivit Huffington Post, un procurorul districtual din San Francisco a anuntat, saptamâna aceasta, ca a obtinut un document potrivit caruia companiile de telefonie mobila blocheaza introducerea unei solutii simple prin care utilizatorii pot fi protejati de consecintele furtului telefoanelor.
„Aceste emaluri arata cum se opun companiile de telefonie mobila introducerii asa-numitului buton de oprire al telefonului, care l-ar face inoperabil în caz de furt. Ei refuza aceasta solutie tehnologica pentru a putea stoarce miliarde de dolari prin asigurarile premium. Sunt socat… Asta ar fi o solutie care ar putea pune capat victimizarii clientilor”, explica procurorul George Gascon.
Numai anul trecut, peste 1,6 milioane de americani au fost victimele furturilor de telefoane, iar 40% dintre furturile comise în marile orase au vizat telefoanele mobile.
În replica, reprezentantii companiile de telefonie mobila sustin ca introducerea acestei solutii tehnice de blocare a functionarii telefoanelor în caz de furt nu va reduce numarul infractiunilor, existând riscul ca hackerii sa gaseasca o solutie alternativa. Ana-Maria Adamoae, evz.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!