Serviciul de urgenta eCall, va fi implementat in Romania pana in 2015

 

România, prin Serviciul de Telecomunicatii Speciale, este pregatita sa implementeze serviciu de urgenta paneuropean din vehicule eCall, apreciaza Comisia Europeana, sistem prin care pot fi transmise automat catre dispeceratul 112 informatii legate de localizarea masinii implicate într-un accident rutier, tipul autovehiculului, directia de mers sau numarul de pasageri.

serviciu de urgenta ecall„România, prin Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS), este prima tara din Europa care si-a modernizat infrastructura Sistemului 112, la nivel national, cu capabilitati eCall, dispozitivul care apeleaza automat numarul unic de urgenta. Comisia Europeana a felicitat în mod oficial România si STS pentru performantele atinse, aratând ca tara noastra este pregatita pentru operarea sistemului eCall”, precizeaza STS, în contextul desfasurarii la Bucuresti a celei de-a doua Conferinte internationale privind implementarea acestui proiect.

Potrivit unui comunicat al STS remis AGERPRES, cu ajutorul serviciului de urgenta eCall, autoritatile vor interveni cu mai mare rapiditate, inclusiv în situatia în care pasagerii nu mai au capacitatea de a vorbi.

Sistemul permite totodata si apelarea manuala de la bordul vehiculului.

„În cazul unui accident auto, sistemul eCall instalat pe masina va apela automat dispeceratul 112, odata cu transmiterea de informatii relevante privind locul evenimentului si date tehnice ale vehiculelor implicate”, completeaza STS.

Serviciul de urgenta eCall va fi obligatoriu în Europa începând cu 1 octombrie 2015. agerpres.ro

 

Cuvinte cheie: , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie