Sfaturile Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului cu privire la Black Friday
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului a primit, anul trecut, treizeci de reclamatii de la clienti nemultumiti de procedurile comerciantilor si se asteapta ca anul acesta numarul lor sa creasca. Capital va prezinta motivele acestor plângeri dar si ce trebuie facut pentru a evita “tepele”
Sute de oameni au ramas anul trecut “cu buza umflata” încercând sa achizitioneze produse în timpul celebrei campanii Black Friday. O parte dintre acestia au ales sa faca plângeri catre ANPC în acest sens. Raspunzând la întrebarile Capital, Autoritatea a explicat principalele motive ale reclamatiilor acordând, în acelasi timp, si câteva sfaturi utile celor care vor sa cumpere în perioada de promotii.
Anul trecut s-au primit 30 de reclamatii însa anul acesta ANPC se asteapta la un numar mai mare de plângeri având în vedere perioada mai lunga în care se desfasoara promotia. Un amanunt extrem de util este acela ca toti comerciantii sunt obligati prin lege sa afiseze stocul de produse vândute promotional fiind altfel pasibili de amenda. ANPC sfatuieste cliejntii sa verifice stocul respectiv. De asemenea, o practica aflata în vizorul ANPC este aceea în care clientul primeste, imediat dupa ce a plasat comanda un e-mail de confirmare. Este bine de stiut ca acel e-mail nu reprezinta confirmarea procesarii respectivei comenzi ci doar dovada faptului ca mesajul a fost primit de comerciaant. Mai jos redam integral cele mai frecvente probleme dar si sfaturile ANPC.
Principalele aspecte reclamate:
– Clientul a transmis comanda, dar aceasta n-a fost onorata din pricina traficului crescut, serverele au “cazut”, iar comanda a fost înregistrata telefonic, fara a putea accesa stocul aferent, drept pentru care comanda n-a mai putut fi onorata.
– Clientii reclama faptul ca nu s-au aplicat reduceri si unor branduri cunoscute ce aveau produse premium. Politica de aplicare a reducerilor apartine exclusiv magazinelor ce aplica reducerea.
– Pret redus necorespunzator- reducerea pretului trebuie sa se aplice pretului celui mai mic pe care l-a avut produsul în perioada premergatoare reducerii.
– Neononorarea comenzilor în termenul solicitat de client.
La ce trebuie sa fie atenti consumatorii:
– publicitatea trebuie sa fie clar “identificabila”;
-datele persoanei fizice sau juridice pentru care se face publicitate trebuie sa fie clar identificabile; acestea trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele informatii :
– numele sau denumirea completa;
– codul numeric personal sau codul unic de înregistrare, dupa caz;
– domiciliul sau sediul;
– numerele de telefon si fax;
– adresa de posta electronica.
o ofertele promotionale trebuie sa fie clar “indentificabile”, iar conditiile acestora trebuie sa fie clare, precise si concrete;
o trimiterile publicitare prin posta electronica sunt interzise, exceptând cazul când exista consimtamântul prealabil si informat/dat, din partea celui care l-a primit;
o vânzatorul trebuie sa faca dovada ca ti-ai dat acordul pentru primirea mesajului;
o afisarea corecta a pretului pe pagina principala a produsului consta în:
– pretul integral;
– daca contine TVA sau nu:
– timbrul verde (daca este cazul);
– daca include pretul de livrare sau nu (si în acest ultim caz, unde se afla informatia referitoare la cheltuielile de livrare);
– orice alta taxa suplimentara care este inclusa în pretul platit (de ex, taxa de procesare cu cardul).
o indiferent de tipul lor (soldare, lichidare, promtionale), vânzarile de reduceri se supun acelorasi reguli de fixare si publicitate a preturilor;
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!