Efectul majorarii accizelor la kerosen: Scumpirea biletelor de avion

 

Majorarea accizelor la kerosen (principalul carburant al aeronavelor) cu 18,6% de la 1 ianuarie se va transfera aproape integral în pretul biletelor. Scumpirile vor interveni imediat ce operatorii vor cumpara carburant cu noile accize.

Avion tarom1Între combustibilii la care accizele se vor calcula dupa noua metoda si vor creste semnificativ se numara si kerosenul, carburantul avioanelor. Concret, la acest produs, accizele vor creste cu 18,6%, de la 375,91 euro/1.000 de litri la 445,91 euro/1.000 de litri, în conditiile în care carburantul este cel mai important cost operational în transporturile aeriene. Iar daca acest cost creste cu aproape 19%, se scumpeste proportional si ora de zbor, lucru care va duce la o scumpire cu cel putin 15% a biletului de avion, estimeaza reprezentantii companiilor aeriene. Operatorii, cu decizia pe masa „Un avion de dimensiuni medii, cum au majoritatea companiilor de linie, consuma între 600 si 700 de kilograme de kerosen la ora de zbor, deci va puteti da seama ce înseamna o acciza crescuta la 445 de euro pe mia de litri. O asemenea majorare se va reflecta integral în pretul biletelor, daca si la anul vom avea cotatiile de azi pe pietele internationale. Noi ne uitam pe cotatiile Bursei de la Rotterdam, iar cei care ne distribuie kerosenul în România mai adauga taxele si comisioanele. Daca majorarea accizei va ajunge pâna la noi, la operatorii aerieni, atunci si biletele se vor scumpi proportional. Carburantul înseamna 35% din costul orei de zbor si este cel mai important factor de cost, astfel ca impactul accizelor se va vedea imediat“, ne-a declarat Adrian Ionascu, director general adjunct al companiei aeriene Blue Air. El a precizat, însa, ca scumpirile nu vor fi aplicate de acum, desi se vând deja bilete pentru vara anului viitor, pentru ca „nu ne putem baza pe ceva care nu a intrat înca în vigoare“. În schimb, „imediat ce vom avea carburanti mai scumpi (din cauza accizelor sau din alte cauze), respectiv dupa 1 ianuarie, va trebui sa reasezam preturile“, ne-a mai spus specialistul. Câteva exemple Asadar, ora de zbor înseamna un consum de aproximativ 700 kg de kerosen, iar majorarea accizelor ar putea duce la o scumpire cu aproape 19% a carburantului, respectiv cu 15% a biletului. Iata ce ar putea însemna asta pe principalele rute aeriene care sunt echivalente cu o ora de zbor: ** Bucuresti-Timisoara, unde biletul dus-întors costa acum între 220 si 250 de euro la rezervare imediata (plecarea dupa putine zile de la cumpararea tichetului), va avea costuri de la 253 la 287 de euro; ** Bucuresti-Iasi, care costa azi între 260 si 300 de euro, am putea avea bilete de 300 pâna la 345 de euro; ** Bucuresti-Cluj-Napoca, unde avem azi bilete cu 240-280 de euro, vom avea preturi cuprinse între 275 si 320 de euro. În conditiile în care gradul de ocupare a aeronavelor este tot mai scazut, iar pretul biletelor este prohibitiv pentru majoritatea românilor, este chiar interesant de vazut cât de mult se vor scumpi, de fapt, transporturile aeriene de pasageri dupa 1 ianuarie 2014, odata cu majorarea accizelor la kerosen.  Dan Straut, adevarul.ro

Cuvinte cheie: , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie