Segmentul de lux. Cat cheltuie romanii pe haine, pantofi si bijuterii
Românii cheltuie anual în magazinele din România 30-40 de milioane de euro pe haine, pantofi, genti, bijuterii si ceasuri de lux, în timp ce alte câteva zeci de milioane sunt cheltuite peste granite, în capitalele modei, precum Paris, New York sau Milano.
Piata locala de lux este înca subdezvoltata, chiar si prin comparatie cu pietele din regiune, precum Polonia sau Ucraina.
Un alt aspect particular este faptul ca cele mai multe branduri sunt venite în franciza, aduse de antreprenori români. Singurul brand intrat direct este Louis Vuitton, care este de altfel si cel care a spart gheata pe piata locala de moda de lux, în 2008.
Românii dau anual 20 de milioane de euro pe haine, pantofi si genti de lux, jumatate din suma fiind cheltuita local si jumatate în magazinele din strainatate, în capitale ale modei precum Paris sau Milano, estimeaza Srdjan Kovacevic, antreprenorul care a pus primele caramizi la constructia industriei luxului din România. Acestei sume i se adauga alte 20-30 mil. euro cheltuiti pe ceasuri si bijuterii.
Kovacevic detine la Bucuresti monobrandurile Max Mara, Ermenegildo Zegna, Coccinelle, Marella si Emporio Armani. Cristina Rosca, zf.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!