Dacia Lodgy si Dacia Dokker stau cel mai prost la capitolul vanzari
Lodgy, masina care a adus multe premiere pentru Dacia, nu este deloc un succes din punct de vedere comercial. Francezii vor umbla la pret.
Dacia Lodgy a însemnat o premiera pentru marca auto nationala. Atunci când a fost lansata, în primavara anului trecut la Salonul de la Geneva, s-a spus despra ea ca este cea mai mare Dacie. A fost, de asemenea, primul monovolum sub marca Dacia produs vreodata. A fost si prima Dacia care s-a fabricat în afara României: si acum, monovolumul este produs în fabrica din Maroc, si nu la uzina de la Pitesti.
Din ce se întâmpla pâna acum, se pare ca cea mai mare Dacia este un esec, lucru partial recunoascut de producatori, iar francezii de la Renault se gândesc deja la o scadere a preturilor care sa impulsioneze vânzarile.
Arnaud Deboeuf, seful gamei Entry la Renault, a declarat pentru publicatia auto 0-100.ro ca Lodgy are cifre slabe de vânzari din mai multe motive: este un model vândut doar în Europa si doar sub brandul Dacia, pretul a fost prea mare comparativ cu mai vechiul Logan MCV pe care l-a înlocuit, iar producatorii de autovehicule din aceeasi clasa au venit cu discounturi semnificative dupa lansarea Lodgy.
Ca atare, cei de la Renault au început deja o campanie de repozitionare a monovolumului Lodgy, mai ales pe pietele din Europa Occidentala. „Acum lucram la repozitionarea lui Lodgy, mai ales în Franta si Germania, si avem în showroom-uri noi liste de preturi. Este un proces care abia a început si credem ca dupa aceasta repozitionare vânzarile de Lodgy se vor revigora” a spus Deboeuf.
“Acum vom oferi sapte locuri, echipamente bune, undeva între 12.000 si 13.000 de euro, fata de intervalul 14.000-15.000 euro sau chiar mai mult, cum era pâna acum. Nu pretul de pornire e problema la Lodgy – pentru ca nimeni nu cumpara versiunile de intrare în gama – ci preturile pentru versiunile de top si pentru configuratiile din zona de mijloc”, a spus executivul Renault pentru 0-100.
Cât de prost sta Lodgy la capitolul vânzari?
Potrivit datelor remise de Dacia redactiei ECONOMICA.NET, la nivel global s-au vândut, în primele sapte luni ale anului, 29.000 de autoturisme Lodgy. Cel mai slab vândut model, sub brandul Dacia, este însa Dokker.
Iata, defalcat, cifrele de vânzari pe primele sapte luni ale acestui an:
Sandero (inclusiv Stepway) : 85 000 unitati
Duster: 71 000 unitati
Logan: 40 000 unitati
Lodgy: 29 000 unitati
Dokker (inclusiv VAN): 25 000 unitati
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!