„Minunile” infrastructurii din Romania

 

Stâlpi de electricitate „uitati” în mijlocul drumurilor, un drum national cu gropi vopsite din „exces de zel”, o strada de doar 750 de metri transformata în drum national, o centura inaugurata si închisa la scurt timp, trotuare late de 80 de centimetri ce trec prin mijlocul câmpului reprezinta doar câteva dintre minunile infrastructurii din România.

stalp pe drumImaginile cu stâlpul din mijlocul centurii Craiova, despre care ministrul proiectelor de infrastructura, Dan Sova, sustine ca  „nu avem un stâlp în mijloc, avem un santier cu un stâlp”, readuc în prim plan câteva dintre realizarile Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din România, dar nu numai.

Va prezentam cele „sapte minuni” ale infrastructurii din România.

1. Stâlpul de pe centura Iasiului. Cazul stâlpului din mijlocul centurii Craiovei, aflata înca în stadiu de santier, nu este singular. În 2009, televiziunile au difuzat imagini cu un stâlp de electricitate situat aproape de mijlocul centurii Iasului, în zona comunei Uricani. Drumarii au avut grija sa semnalizeze vizibil stâlpul de electricitate care era perfect functional si se pare ca a ramas acolo dupa ce drumul a fost largit.

La acea vreme, Viorel Scutaru, directorul DRDP Iasi, citat de o televiziune de stiri, a avut o explicatie „inedita” : „acel stâlp nu este chiar în mijlocul strazii, este lateral”.

2. „Stâlpul lui Oprescu”. La sfârsitul anului 2011 au fost postate pe internet înregistrari video în care se vedea cum într-o intersectie din Capitala soferii încercau din greu sa evite un stâlp aparut „peste noapte” în mijlocul traficului.

3. Gropile vopsite. În primavara acestui an gândul a scris ca pe DN26 Galati-Murgeni soferii s-au trezit ca gropile aparute dupa topirea zapezilor chiar pe mijlocul drumului au fost vopsite cu grija de drumari. Contactat la acea vreme de gândul, directorul Directiei Regionale Drumuri si Poduri (DRDP) Iasi, Ovidiu Laicu, dadea vina pe firma care executa marcajele rutiere pe care o acuza de „exces de zel”.  În plus, el a precizat ca cinci dintre sefii de la sectia de drumuri SDN Galati urmau sa fie sanctionati.

„Eu vin de la o sedinta de la Bucuresti. Am aflat si eu informatia si am fost în zona. Se confirma. Este o zona cu 3-4 gropi. Din exces de zel, Metalbac, firma cu care avem contract a executat marcaje pe drumul care nu era predat. Am notificat Metalbac, pentru ca nu a respectat caietul de sarcini care spune ca nu se fac marcaje pe un drum care nu este predat”, ne-a declarat la acea vreme Ovidiu Laicu.

4. Strada de 750 metri, ridicata la rang de drum national. O alta masura luata de Guvern, de data aceasta, tine de ridicarea la rang de drum national a unei strazi de doar 750 de metri din Sebes. Este vorba de asa-numita „Strada a Investitorilor”, drum în vecinatatea caruia se gaseste compania Star Transmission, filiala companiei germane Daimler în România, aceasa fiind si miza acestei miscari a autoritatilor.

În vara Guvernul a aprobat o hotarâre de Guvern – 390/2013, prin care strada era transferata din administrarea Consiliului Local al Municipiului Sebes în administrarea Departamentului pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine. Adica de la Liviu Dragnea la Dan Sova.

“Având în vedere investitiile majore în desfasurare în zona  de vest a municipiului Sebes, asigurarea accesului si ulterior  transportului auto pe strada Investitorilor, strada în prezent  nemodernizata, se impune efectuarea unor lucrari de modernizare a acestei strazi, astfel încat sa se asigure un transport eficient”, se arata în nota de fundamentare a HG-ului.

Citeste mai departe pe gandul.info

Cuvinte cheie: , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie